Открийте ни и в

Оскари

Битка за паркиране: Търсят място за 600 лимузини на „Оскар“-ите

публикувано

на

Зад блясъка на статуетките, историите на звездите и сълзите на победителите на церемонията по връчването на наградите „Оскар“ има и много работа зад кулисите, за която зрителите обикновено дори и не подозират.

Една от тях е организацията на паркирането на над 600 луксозни лимузини на кинозвезди, режисьори и кинодейци.

„Постоянно получаваме обаждания, че някоя важна личност трябва да мине много бързо,“ каза Норм Кинард – отговорен за пристигането и паркирането на автомобилите, които докарват кинозвездите до червения килим. „Но няма обществена йерархия,“ обясни той.

Кинард организира паркирането на стотици блестящи лимузини по време на „Оскар“-ите, включително и модните напоследък

закъснения на звездите

През 1993 г. Кинард започва да работи на „Оскар“-ите, като паркира автомобилите на звездите, а днес има фирма за тази дейност.
Фирмата на Кинард осигурява престоя и храната на шофьорите по време на церемонията. Докато трае награждаването, шофьорите гледат предаването на живо и така знаят в какво настроение ще бъде техният клиент след тържеството.

„Те имат възможност да проследят церемонията и да разберат дали пътникът им е спечелил и как ще протече останалата част от вечерта,“ каза Кинард.

Най-неповторимата кола, която Кинард е виждал да пристига на червения килим, е

уинърмобил на Оскар Мейър

но той отказа да сподели коя знаменитост е пристигнала с превозното средство с форма на кренвирш.

„Беше доста зрелищно, слабо казано,“ добави Кинард.

Коментирайте

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Оскари

Сянката на Covid-19 и над Оскарите: Отлагат церемонията?

публикувано

на

от

Виж цялата статия

Сянката на Covid-19 надвисна и над Оскарите. Церемонията по раздаването на най-престижните награди на Холивуд може да бъде отложена заради влиянието на пандемията върху киноиндустрията, предупреди специализираната медия „Варайъти“.

Засега гала вечерта, следена в цял свят, остава официално насрочена за 28 февруари 2021 г.

Но тъй като американските кина са затворени от над два месеца, снимачните площадки са пусти и цялата верига за кинопродукции е извадена от строя, филмовата академия бе принудена вече да преразгледа правилата си.

Миналия месец академията смекчи изискванията си, за да позволи на филми, които няма да могат да излязат на голям екран тази година, все пак да могат да участват в Оскарите.

„Варайъти“ цитира източник, според когото церемонията „вероятно“ ще трябва да бъде отложена.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

Оскари

По изключение: В битката за Оскари и филми, излъчени само онлайн

публикувано

на

от

Виж цялата статия

В битката за „Оскар“ тази година по изключение ще влязат и филми, достъпни само чрез стрийминг услуги. Това съобщиха Академия за кинематографично изкуство и наука.

Според обичайните правила даден филм трябва да е прожектиран в киносалони в Лос Анджелис, Калифорния, за да е избираем за най-престижните киноотличия. Академията обаче временно облекчава критериите, тъй като киносалоните бяха затворени заради пандемията от новия короновирус.

„Продукции, които по-рано е планирано да излязат по кината, но първо са излъчени по комерсиални стрийминг и VOD (видео по поръчка) платформи, ще могат да претендират за водещата награда за най-добър филм, както и за отличия в основните и специализираните категории“, се посочва в изявлението, поместено на сайта на „Оскари“-ите.

Организаторите подчертават, че облекчението важи само за предстоящата 93-а церемония за наградите „Оскар“, насрочена за 28 февруари 2021 г., и ще престане да функционира „в ден, определен от Академията, и след като киносалоните се отворят отново“.

Уточнено е също, че за да участва в селекцията, филмът трябва да бъде поместен на собствения сайт за стрийминг на Академията за кинематографично изкуство и наука в рамките на 60 дни от датата на излизането му.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

Оскари

„Паразит“ – корейската сатира, която съвсем сериозно прибра 4 „Оскар“-а на американска земя

публикувано

на

Виж цялата статия
Кадър: YouTube

Южнокорейската социална сатира „Паразит“ сътвори история на 92-рата церемония за наградите „Оскар“, съобщи Ройтерс.

„Паразит“ стана първата чуждоезична продукция, отличена във водещата категория за най-добър филм.

Социалната сатира спечели и отличията за най-добър международен филм, оригинален сценарий (Пон Джун-хо и Хан Джин-уон) и донесе режисьорския приз на създателя си Пон Джун-Хо.

В категорията за режисура южнокореецът надделя над именити кинодейци като Мартин Скорсезе и Куентин Тарантино.

„Навремето изучавах филмите на Скорсезе. Не съм си и представял, че някога мога да спечеля“, сподели 50-годишният Пон Джун-хо, приветстван възторжено от изправената на крака публика в „Долби тиътър“.

„Когато хората в САЩ не бяха запознати с филмите ми, Куентин Тарантино винаги ги слагаше в списъка си. Той е тук. Обичам те, Куентин“, допълни режисьорът, окачествяван в страната си като виртуозен майстор на социалния спектакъл и виден представител на Новата вълна в родното кино.

"Паразит" плъзна по Оскарите – 4 статуетки. И още отличия за: Хоакин Финикс, Рене Зелуегър, Брад Пит…

Освен със Скорсезе и Тарантино, южнокореецът се съревноваваше за режисьорския приз със Сам Мендес за „1917“ и Тод Филипс за „Жокера“.

Пон Джун-хо е известен с това, че вплита социалната тематика във филмите си – едновременно комедии и трилъри.

Сред творбите на кинодееца, който се изявява от 90-те години на миналия век, са „Окджа“, „Snowpiercer“, „The Host“, „Мемоарите на едно убийство“.

„Паразит“ е най-успешният филм досега на Пон Джун-хо. Мрачната социална сатира реализира 130 милиона долара в международния бокс-офис, спечели „Златна палма“ на кинофестивала в Кан и „Златен глобус“ за най-добър чуждоезичен филм.

Напълно в тон с името си, „Паразит“ влезе „под кожата“ на имащите право на глас членове на Американската академия за кинематографично изкуство и наука, която присъжда наградите „Оскар“, и в крайна сметка – в историята.

Постижението е историческо, тъй като организацията отдавна се придържа към практиката си да ограничава международните филми до собствената им категория.

Победата на „Паразит“, напомняща за триумфа на „La La Land“ над смятаната за фаворит драма „Лунна светлина“ преди три години, идва в година, в която мнозина критикуваха липсата на разнообразие в номинациите и отсъствието на дами в режисьорската категория.

Триумфът на съвременния и неудобен социален портрет „Паразит“ над исторически епоси като „1917“, „Ирландецът“ и „Имало едно време в Холивуд“, позволи на киноакадемията да „прелисти“ сценария, сигнализирайки един по-различен напредък.

Предприемайки този ход, организацията отказа друго историческо събитие, пренебрегвайки отново Нетфликс за първа награда за най-добър филм, въпреки че стрийминг платформата участваше в надпреварата с две продукции – „Ирландецът“ и „Брачна история“.

За сметка на отличията за най-добър филм и режисура, които се оказаха изненадващи за мнозина, и четирите актьорски награди – на Хоакин Финикс, Рене Зелуегър, Брад Пит и Лора Дърн, бяха очаквани.

Забележителното изпълнение на Хоакин Финикс в „Жокера“ му донесе първи „Оскар“ от четири номинации. Финикс, отслабнал с 22 килограма за ролята, става вторият актьор, отличен за превъплъщението си в образа на комиксовия злодей.

През 2009 г. Хийт Леджър беше удостоет посмъртно за ролята на Жокера във филма „Черният рицар“ на режисьора Кристофър Нолан. Хоакин Финикс преди е номиниран за „Оскар“ за изпълнението си в „Гладиатор“ (поддържаща роля) и „Учителят“ и „Да преминеш границата“ (главна роля).

С превъплъщението си в образа на обичаната екранна икона Джуди Гарланд, изпипано до най-малък детайл – от прическа и грим до сценично поведение“ в „Джуди“, Рене Зелуегър си осигури втора наградата на киноакадемията. Първото отличие на актрисата е за поддържаща роля в „Студена планина“ (2003).

Брад Пит спечели първия си актьорски „Оскар“, след като наложи доминация в наградния сезон с превъплъщението си в образа на каскадьор на залязваща уестърн звезда (Леонардо ди Каприо). Според критиците с образа на Клиф Бут 56-годишният Пит прави най-добрата роля в досегашната си кариера. През 2014 г. актьорът получи приз на киноакадемията като продуцент на филма „12 години в робство“.

Лора Дърн беше смятана за фаворитка за поддържаща женска роля, след като спечели „Златен глобус“ и наградата на актьорската гилдия. Актрисата, чиято кариера в Холивуд продължава над четири десетилетия, получи най-хубавия подарък за днешния си рожден ден. Приемайки статуетката за поддържаща женска роля, Лора Дърн не пропусна да благодари на родителите си, които присъстваха на церемонията – легендарните актьори Брус Дърн и Даян Лад.

За 87-ми път в оскаровата история в режисьорската категория нямаше номинирана жена – тема, която не беше подмината на церемонията, и дори на червения килим. Актрисата Натали Портман, например, се появи с пелерина с имената на режисьорки, които бяха пренебрегнати в номинациите – Лулу Ван, Грета Гъруиг, Мати Диоп.

Тази година Академията за кинематографично изкуство и наука разпредели напълно равномерно благата си, коментират кинокритиците.

„Паразит“ триумфира в четири категории – за най-добър филм, режисьор, международен филм и оригинален сценарий.

Военната драма „1917“ спечели три награди – за операторско майсторство (Роджър Дийкинс), визуални ефекти и звуков мишунг.

С по две отличия се окичиха „Жокера“ – най-добър актьор (Хоакин Финикс) и оригинална музика (Хилдур Гурнадотир), „Имало едно време в Холивуд“ – най-добър актьор в поддържаща роля (Брад Пит) и дизайн на продукция, и „Пълно ускорение“ – монтаж и звуков мишунг.

На церемонията беше отбелязано още едно важно събитие – спечелвайки приза за адаптиран сценарий за „Джоджо Заека“, Тайка Уайтити стана първият представител на коренното население на Нова Зеландия – маори, отличен с „Оскар“.

Стрийминг платформата Нетфликс беше с общо 24 номинации за награди на киноакадемията, сред които 10 за мафиотския епос „Ирландецът“. Мащабната и скъпа продукция, режисирана от Мартин Скорсезе, не спечели нито едно отличие.

Сред наградите, които все пак получи Нетлфикс, е призът за най-добър документален филм за на „Американска фабрика“ на продуцентската компания на Барак и Мишел Обама.

За втора поредна година церемонията за наградите на киноакадемията премина без водещ. Шоуто в театър „Долби“ започна с монолог на двама бивши домакини – Стив Мартин и Крис Рок.

Мартин окачестви поверената му задача да открие шоуто като „невероятно понижение“. Комикът напомни също, че „нещо“ липсва в тазгодишната режисьорска категория. „Вагини“, отвърна Крис Рок.

„Помислете колко много са се променили „Оскар“-ите през последните 92 години. През 1929 г. сред номинираните актьори няма чернокожи“, заяви Стив Мартин. „А сега през 2020 г. имаме само един“, допълни Крис Рок.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама

Най-четено

Всички права запазени © BG VOICE е най-влиятелният български вестник в Чикаго, САЩ и Канада BG VOICE is the Bulgarian newspaper leader in Chicago, USA and Canada