Открийте ни и в

Мода

Георги Сандев гримира Адриана Лима. И не само нея

публикувано

на

Адриана Лима отново блести в поредната си модна кампания. Зад нейния блясък стои и един българин – Георги Сандев. Той е сред прочутите български модни гримьори, но за него се знае повече в Ню Йорк, където живее от 12 години, отколкото в родната България.
А за Георги със сигурност има защо да се знае. Защото е гримирал едни от най-големите звезди на времето ни. Сред тях са Мадона, Наоми Кембъл, Джиджи Хадид, Фърги, Кандис Суанепул, Роузи Хънтингтън-Уайтли, Ан Хатауей и Нина Добрев…
“Аз съм работил с може би най-голямото име – Мадона, която съм гримирал за едно събитие преди няколко години. Тя беше един от най-интересните ми клиенти като цяло, защото аз винаги съм бил малко или много фен и тя е една от личностите, с които винаги много съм искал да работя. И когато това се получи, имах

звездна треска

сподели преди време Георги Сандев.
Сега той е част от екипа, създал стайлинга на Адриана Лима за кампанията на Chopard.
Изключително изискани и въздействащи, кадрите са заснети в Маями и са уловили 36-годишната бразилка, облечена семпло в черно или бяло, с пригладена назад вълниста коса, оформена с мокър ефект. Гримът й е минималистичен и подчертава красотата на светлите очи на Адриана благодарение на леко опушен черен контур. Тенът е съвършено гладък, а на устните има единствено лек блясък.
Георги Сандев разказва, че в началото му е било трудно да “задвижи колелото” в Ню Йорк, тъй като не познавал никого и нямал контакти. Имало моменти, в който дори обмислял да се прибере обратно в България. Решаваща е срещата му с гримьорката Франсис Хатауей, която го взема под крилото си.
Днес той има в портфолиото си работа с някои от най-известните актриси и модели в света както за събития, така и

корици и рекламни фотосесии

Работил е и по време на доста седмици на модата. Георги Сандев казва, че любимите му звезди за работа са Кейт Мос заради това, че е безкрайно забавна, и Жизел заради огромния й професионализъм.
“За мен всичко започна съвсем случайно… Никога не си бях представял, че някога ще работя в тази сфера. В началото започнах да гримирам съвсем доброволно, като част от подготовката ми за състезания по спортни танци (мое любимо хоби, с което се занимавах дълги години)”, спомня си преди време Георги.
През лятото на 2005 г., по време на един негов престой в Калифорния, събрал куража да напише имейл на един много известен американски гримьор, чиято работа го вдъхновявала невероятно. Той съвсем неочаквано му отговорил на следващия ден и кореспонденцията продължила.
“Той ми даде куража да повярвам в себе си и да пробвам да се занимавам с грим професионално. Останалото е много, много,

много работа и малко късмет

разбира се”, смята българинът.
Сред най-големите си успехи той нарежда работата си със супермодели и известни личности, засписания като Vogue, W, Interview, Harper’s Bazaar и други, както и редица рекламни кампании за Alberta Ferretti, Givenchy Jeans, Versus, Emporio Armani и IRO.
Неуспехите не го отчайват.
„Според мен, ако човек си харесва работата, никога не би се отчаял. Аз просто отварям нова страница и продължавам напред”, издава философията си Георги. За него всяко лице е уникално и това прави гримьорската му работа винаги нова и интересна.

Мода

Гримът на 2019-а – 9 топ тенденции

публикувано

на

от

Дръзки или пастелни цветове – изберете сами

Зимата почти е зад гърба ни и желанието за повече красота и експерименти с външния вид се засилва. А и да сте от тези, които не позволяват времето да влияе на безукорния им външен вид, пак може да прочетете съветите на топ гримьорите за тази година.

Дръзки цветове

Оставете за малко палитрата с нюд цветове да си почива в шкафчето и вземете тази с ярките нюанси. „Неоновият поглед е добър начин да приветствате дръзките цветове с отворени обятия – коментира избора Сър Джон, гримьорът на Бионсе. – “Първоначално тествайте с цветна спирала или очна линия.“ Добър пример е визията на Джоан Смолс. Не се страхувайте да пристъпите в неизследвани от вас територии с хипермодерни нюанси при сенките за очи – мандарина или яркочервено например.

Монохромен грим

Брилянтно опростен, но безспорно очарователен подход към разкрасяването. Когато създаваш монохромния външен вид, следвай правилото „еднакво, но различно“. Това означава, че трябва да използваш същите нюанси или такива от еднаква цветова гама. Увери се, че скулите, очите и устните си подхождат по цвят красиво и ненатрапчиво. Сър Джон има и друго предложение. Той го нарича „неутрален чар“: тъмнокафяво върху устните, подобен нюанс върху скулите и малко по-светлокафяво за клепачите.

Кожа, която блести отвътре

Този тренд ви е познат – сияещата кожа никога няма да излезе от мода, защото придава младежки вид на лицето. Пробвайте да пропуснете твърде покривните фондьотени и изберете такива, които хем замаскират несъвършенства, хем не стоят като маска. По-точно – инвестирайте в продукти, които имат и съставки за грижа за кожата. Хидратиращите кремове в цвят например са идеална алтернатива на фондьотена.

За съжаление, сиянието далеч не е въпрос на грим. За да го постигнете, трябва да мислите в насока грижа за кожата. Чак тогава преминавате към правилния макиаж. Продукти с витамин C и хиалуронова киселина със сигурност ще върнат загубения блясък на тена (първата съставка изчиства тъмните петна, а втората дава ударна доза влага на кожата).

Розови сенки за очи

Винаги е идеалният момент да пробвате това романтично дуо: розови сенки за очи и черешови устни. Не се притеснявайте за клепачите – козметичните марки от няколко години насам предлагат по-светъл пепеляв нюанс на розовото, което го прави по-лесен за носене от наситения му, подобен на детска дъвка събрат. Текстурата на сенките може да подберете сами – може да е матова или пък с блестящи частици. Дори да изберете матов финиш, добра идея е да поставите малко блестящи сенки за очи върху вътрешния ъгъл на клепачите – стар гримьорски трик, който „събужда“ погледа и прави очите да изглеждат по-големи.

Добре изразени вежди

Те продължават да са актуални и през 2019 година. Тъмни, добре забележими вежди, хубаво очертани и с идеално очертана арка – към тях трябва да се стремите. Актрисата Сара Паулсън (снимката горе) носи своите със завидно достойнство.

Блещукащи акценти

Сър Джон обяснява, че тазгодишната тенденция по броката и блестящите частици е малко по-различна от предишната, която поставяше на почит тенденциите от 80-те. Тази година трябва да се съсредоточиш върху визия, която изглежда една идея по-небрежна. Трендът е футуристичен и холографен – брокатът се използва не като основен продукт, а като средство за добавяне на повече блясък (а не да се посипеш с него от глава до пети).

Красиви пастели

Ако смятате, че ярките цветове не са за вас, то пастелите са вашият № 1 избор. Разцъфнат ли пролетните цветя, ще виждате тези феерични нюанси навсякъде. За да не изглежда лицето ви съвсем „размито“ в тяхно присъствие – отнася се особено за притежателките на светла кожа – „подправете“ визията си с хубаво изписана черна очна линия.

Хидратирани устни в розово

Ако използвате овлажняващ балсам за устни в розов цвят, получавате най-доброто от два свята – суперсочни, идеално хидратирани устни, които същевременно са със свежия цвят на розова пъпка.

Издължени“ сенки за очи

Тази тенденция е намигване към великата Ейми Уайнхаус и нейната издължена и удебелена очна линия. Само че вместо нея вие можете да използвате сенки за очи – поставят се много по-лесно, дори да не сте кой знае какъв майстор художник. Драматичният поглед ви е гарантиран. Подходящ е особено за официални събития и парти.

Продължете по-нататък

Мода

Модата през черни очила: Сбогом, Карл Лагерфелд

публикувано

на

от

Творецът, който превърна скучните дефилета в спектакли, почина на 85 години

Диктатор, фантазьор, божество, гений, провокатор, икона, аристократ, легенда… Това са само част от думите, с които светът се опитва да обобщи Карл Лагерфелд – дизайнерът, променил света на модата, но и света чрез модата. Творецът, който не свали черните си очила, но създаде най-вдъхновяващите спектакли на подиума. Той почина на 19 февруари на 85 години от рак на панкреаса. До последно Лагерфелд бе на крака, пропусна единствено откриването на последното ревю на Chanel преди седмици, но по-късно пусна видео, за да разсее страховете. Във вторник той се почувствал зле и отишъл в клиника край Париж, където по-късно починал.

Новината за смъртта му натъжи много модни икони и милиони хора в различните части на планетата. Защото той не беше просто дизайнер, а успя да преобрази скучното дефилиране на манекенки в приказни спектакли. Политически некоректен, едновременно деспотичен и чувствителен, той превърна модата в планетарно шоу.

Помните ли, че през миналата есен декорът в Grand Palais в Париж включваше

 морски плаж с прибоя на вълните

 на фона на който емблематичните костюми и десени на Chanel изглеждаха безсмъртни? На подиума тогава дефилира и най-новата звезда на българската мода Белослава Хинова, личен избор на Лагерфелд.

Без него едва ли щяхме да видим ревю с 265-тонен айсберг (сняг и лед, докарани специално от Швеция) през 2009 г., мола на Chanel от 2014 г. с рафтове, отрупани с над 500 изделия на бранда (от моторна резачка през матраци до бонбони и кетчуп) или излитането на 35-метрова космическа ракета през 2017 г. Като добавим и макета на круизен кораб в спектакъла от миналата година, получаваме достатъчно доказателства, че за Лагерфелд нищо не беше прекалено фантасмагорично, скъпо или декадентско, за да бъде реализирано.

Карл-Ото Лагерфелд, както е рожденото му име, е германец, роден на 10 септември 1933 г. в градче край Хамбург. Това поне е официалната версия, макар че той години наред твърдеше, че е роден през 1938 г. или през 1935 г. В книгата си The Beautiful Fall (2006) авторката Алиша Дрейк пише, че при пристигането си в Париж преди много години Карл-Ото започнал да преувеличава много подробности от детството си с цел да се представи като германски аристократ.

Той променя и изписването на фамилията си

от Lagerfeldt на Lagerfeld

от комерсиални съображения, макар да се шегува, че майка му Елизабет предпочитала второто заради по-лесното изписване. Роден е в семейство на цигуларка и заможен директор на компания, внасяла кондензирано мляко от САЩ. Кристиян Лудвиг Ото Лагерфелд преместил семейството в провинцията, за да е по-далеч от войната. Лагерфелд описва детството си като мъчително преживяване под непрекъснатите съвети на взискателна майка. Бил е надарен ученик и обичал да рисува (мечтаел си да стане професионален илюстратор), но имал малко приятели.

Все пак родителите подкрепят артистичните му наклонности и го изпращат в Париж, където почти веднага успява в модните среди. През 1954 г. печели конкурс за дизайн International Woolmark Prize със скица на палто. В същия конкурс, но в категорията за рокля, печели Ив Сен Лоран. И това е началото на съперничество, продължило с години.

Ив Сен Лоран създаде едноименна компания за популяризиране на френската мода в конфекцията през 60-те години. Собственият лейбъл на Карл Лагерфелд започна да става известен чак през 80-те години. Германецът бе по-методиченият от двамата в изграждането на собствен имидж. Вталените сака, ризите с висока яка и тесните джинси се превърнаха в негова запазена марка.

Ив Сен Лоран почина през 2008 г., а успехът на Лагерфелд в Chanel му донесе допълнително увереност да експериментира

 отново и отново

 и да пробва навлизане в територии, за които дизайнери от неговия калибър дори не се замислят (например колекция за H & M).

Лагерфелд предизвикваше и емоции и критики с откровените си изказвания, но оставаше недосегаем за последиците от тях. Той е критикувал Ангела Меркел, политиката на отворени врати за мигрантите от Близкия изток и сравняването й с холокоста.

 

Той за Chanel, Chanel за него

Връзката му с Chanel остави най-дълбок отпечатък. “Хората са склонни да забравят, че навремето Chanel беше една износена стара шапка, която носеха единствено съпругите на парижки лекари. Но модата е за днешния ни ден. И няма проблем да вземеш една идея от миналото, само че ако просто я повториш, никой няма да я иска”, казваше той. След което с намигване без носталгия и доза интелигентен хумор започна да използва класическите кройки на марката, но ушити от деним, или пък да комбинира елегантни панталони с маратонки.

Преди неговото пристигане този бранд рискуваше да се превърне в пристан за богати бабички. Но Лагерфелд промени всичко, като със своето новаторство даде блясък на тоалетите от туид и превърна марката в една от най-ценените модни къщи.

Но и тя му се отблагодари и благодарение на сътрудничеството им германският дизайнер извоюва световна слава.

В Chanel той разполагаше с творческа свобода и финансови ресурси сам да открива и привлича таланти. По негово настояване компанията започна да придобива специализирани френски ателиета за бродерия, пера и изкуствени цветя, ръкавици и дантела. “Логото е днешното есперанто на маркетинга, лукса и бизнеса”, казваше Лагерфелд и в значителна степен заради него знакът СС днес е разпознаваема от Куба до Дубай.

Дизайнер и на видеоигри и сладоледи

Често е казвал, че работата е единствената му любов през целия му живот. “Няма тайнство в живота. Единствената тайна е работата. Свърши това, което се очаква от теб, и може би ще си живял достойно. Не пий. Не пуши. Не вземай наркотици… Всичко това помага.”

Той винаги е бил възприеман (и умишлено създаваше такъв образ на) като “дизайнер до живот”. “Защо да спирам работа”, отвърна той веднъж на журналистите. “Ако се пенсионирам, ще умра и всичко ще приключи.”

Докато по-млади колеги се оплакваха от творческа умора, той правеше дизайн на хотелски стаи, видеоигри, шлемове за мотористи, за БМВ, козметична серия и рекламна кампания за сладоледите Magnum. Без да се притеснява да присъства едновременно в света на поп културата и на висшата мода и дизайн.

Котката Choupette – наследник на богатството му?

Шупет (Choupette), любимата котка на дизайнера, може да се окаже наследник на състоянието му. Лагерфелд многократно е казвал това в интервюта, припомня френският Le Figaro. Лагерфелд се сдобил с бирманската котка Choupette през 2011 година. Той беше много привързан към нея и дори искаше пепелта му да бъде разпръсната заедно с пепелта на майка му и котката, ако тя почине преди това.

Choupette има собствена банкова сметка, тя е героиня на популярен Instagram профил (159 хиляди абонати) и в Twitter (50 хиляди). Котката “заработва” от реклами милиони евро. Във Франция животните не могат да наследяват, което е възможно в Германия – Родината на Лагерфелд. Но в този случай е необходимо да се вземат предвид законите на страната на пребиваване на дизайнера, т.е. Франция.

Съществуват алтернативни варианти: например да се остави състоянието на фонд или на асоциация, които могат да се грижат за котката, или на доверен човек. Le Figaro пише, че дизайнерът е помислил за това: през 2015 г. той каза в интервю: “Тя има своето състояние и е наследница, ако нещо се случи с мен, човекът, който се грижи за Шупет, няма да има нужда от нищо.”

Продължете по-нататък

Мода

Порода „Ловци на висша мода“

публикувано

на

от

И през 2019-а изглежда така, сякаш уличната мода ще бъде над всичко. Въпреки това все още има една група, която остава отдадена на скъпата висша мода и дизайнерските дрехи.
В нея са онези, които всяка година през януари и юли отскачат до Париж, за да посетят седмиците на модата.

Преминават през десетки проби, в които дрехите се прекрояват спрямо взискателния им вкус, и понякога чакат с месеци, преди крайният резултат да ги удовлетвори.

За разлика от prêt-à-porter облеклата, ръчно изработените образци на висшата мода са с несравнимо по-високи цени, които могат да достигнат десетки и дори стотици хиляди долари. Дрехите се шият по прецизни мерки, вземани по време на редицата проби, а клиентите не очакват нищо друго освен съвършенство.

Висшата мода във Франция всъщност е под държавна защита. Постоянни членове на Федерацията за висша мода са имена като Шанел и Диор. Въпреки това има място и за многото млади таланти, които искат да предлагат дрехи в по-високия клас и които през последните години стават все повече и повече.

Кой обаче е купувачът

на тези скъпи модни находки?

Рене Уилит

Най-общо казано, това са хора, които държат да са единствени и неповторими. Такава е например 26-годишната актриса от Лос Анджелис Рене Уилит. Когато си търси уникална рокля, с която да се появи на червения килим, тя се насочва към модната къща на Диор за изработката й. И роклята, и платът, от който е изработена, са единствени по рода си. Уилит преминава през общо четири проби в магазина на Dior в Ню Йорк, за да се увери, че всичко е съвършено.

Иман Алана също е на 26 години, но е богата наследница и е страстна почитателка на Ralph & Russo – британска модна марка, на която е фен и Меган Маркъл. Брандът също присъстваше на Седмицата на модата в Париж. Алана е израснала, облечена в дрехи висша мода, и е редовен клиент на някои от най-скъпите бутици. От най-ранна детска възраст посещава модни шоута с майка си и усетът й към модата е почти вроден.

Адам Лея

Сега ако има нужда от тоалет за сватба или друг специален повод – той задължително се шие по поръчка. Първата подобна рокля получава още за десетия си рожден ден. Ralph & Russo й допадат, защото съчетават класиката с модерна визия. На бала си например е с тяхна рокля с тежки украси и бродерии, но

класическа кройка

Други държат етикетите на дрехите им да са единствено френски.

Такъв е 53-годишният колекционер Адам Лея, който живее във Варшава. Адам пътува до Париж два пъти годишно, за да е в крак с най-новите модни течения. Лея притежава над 5000 женски дрехи от чисто колекционерска страст. За себе си също купува само от френски брандове.

За него историята на модата започва от Франция, но за негово съжаление в Полша се предлагат много малко неща от френските колекции. Най-ценните находки в колекцията му са винтидж облекла, създадени от Коко Шанел и Кристиян Диор.

Има и една много рядка рокля от 1910-а. Всичко това пази в специални кутии, а самите дрехи са увити в хартия, която да ги предпазва. Една малка част от попълненията в колекцията са от аутлети, интернет търгове и аукциони.

Всичко зависи от бюджета, който е склонен да отдели за дадена находка.

Фен на винтидж дрехите е и Елизабет, която казва, че е наследила страстта към висшата мода от баба си. Тя предпочита да купува облекла втора употреба, а след това да нанася по тях промените, които желае. Смята, че корекциите, които прави по дрехите си, разкриват истинското й “аз” и служат като послание към околните.

Тя, както и хора като Адам и Алана искат да внесат малко промяна в свят, в който модата започва да изглежда стряскащо небрежна.

Продължете по-нататък
Реклама
Реклама
Реклама

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама Enter ad code here

Най-четено