Открийте ни и в

Интересно

Истинският „вълк“ от Уолстрийт съди създателите на филма. Иска 300 милиона долара

публикувано

на

thefederalist.com/

Филмът от 2013 г. „Вълкът от Уолстрийт“ запозна много зрители с Джордан Белфорт, борсов посредник в реалния живот, който прекарва 22 месеца в затвора, след като се признава за виновен за измама с ценни книжа и пране на пари през 1999 г.

Wikimedia Commons

Сега Белфорт, чийто живот във филма е пресъздаден от Леонардо Ди Каприо, съди продуцентската компания „Ред Гранит Пикчърс“ и нейния съосновател Риза Азиз за 300 милиона долара.

Wikimedia Commons

За играта си във „Вълкът от Уолстрийт“ Ди Каприо получава Златен глобус и е номиниран за Оскар. Продуцентът Азиз през 2011 г. убедждава Белфорт да продаде правата върху мемоара си от 2007 г., също озаглавен „Вълкът от Уолстрийт“.

Но след излизането на филма, името на Азис се забърква в пране на пари от малайзийски правителствен фонд. Бившият министър-председател Наджиб Разак е обвинен, че е използвал тези средства за превеждане на пари в собствените си лични сметки. Разак е пастрок на Азиз.

Тъй като парите за финансиране на холивудската продукция дошли от фонда, адвокатите на истинския „вълк“ от Уолстрийт са завели дело за това, че продуцентът е придобил права върху историята с незаконно придобити средства.

В момента Азиз е изправен пред обвинения за корупция в Малайзия (той се призна за виновен). Белфорт е завел дело за 300 милиона долара във Лос Анджелис, като твърди, че „е значително пострадал от петното, хвърлено върху историята му и от невъзможността за максимално използване на продадените права заради разгласения скандал. Адвокатите на бившия борсов посредник твърдят, че ако той е знаел за измамната схема, никога не би продал правата върху книгата си.

⇩ Коментирайте ⇩

Най-четено

Интересно

Музика върху кости – как хипстърите по времето на Сталин са слушали джаз

публикувано

на

от

Виж цялата статия
Сн.: fastcodesign.com, wiki.wildberries.ru

„Стилягите“ – непримиримите хипстъри на СССР – са съществували още в ерата на Сталин. Те са измисляли всякакви варианти за слушане на забранена музика. Един от тях е върху кости.

Те са полудявали за западната култура – и по-конкретно по джаза, буги-вугито и рокендрола, пише webcafe.

Но през 50-те години в СССР, освен ако не притежавате радиоприемник, включен в близост до границата, няма начин да слушате рокендрол.

Без компактдискове, флашки, интернет или дори аналогови магнетофони, с които да се разпространяват редките нелегални записи на ограничения брой албуми на Чък Бери (примерно), попаднали в страната, на „стилягите“ им се налага

да бъдат особено изобретателни

Те откриват решение за „пиратство“ под формата на направени у дома плочи, изобретателно създадени от експонирани рентгенови снимки.

Оттам и този вид разпространение на плочите се нарича „музика на костите“.

Тъй като винилът е рядкост в Съветския съюз през 50-те години, на „стилягите“ им се налага да ровят в кофите за боклук на болниците и да намират изхвърлени рентгенови снимки, които са както многобройни, така и евтини.

Използвайки стандартен восъчен резач на дискове, „стилягите“ копират западните плочи, които успяват да преминат през границата на СССР чрез сателитни държави като Унгария.

Копието на съответния албум се създава в рентгеновата снимка, а след това се изрязва до форма на груб кръг

с ножички за маникюр

След това с цигара се прогаря дупка в средата, позволяваща плочата да бъде пускана на грамофон.

„Копираше се основно западна музика“, спомня си Сергей Хрушчов, син на Никита Хрушчов – наследника на лидера Йосиф Сталин на поста генерален секретар на КПСС.

„Преди магнетофоните се използваше рентгенов филм със снимки на кости и така се записваше музика „върху костите“.

Този процес е показан в началните надписи на руския култов филм от 2008-ма, наречен „Стиляги“.

 


„Плочите“ свирят само от едната страна

Този тип плочи се възпроизвеждат само от едната страна и качеството им е ниско.

За сметка на това са изключително евтини. Една „плоча“ тогава струва около една рубла на черния пазар, а срещу пет рубли „стилягата“ получава двустранна плоча.

Проблемът е, че понякога „плочата“ крие много изненади.

Според книгата на Артемий Троицкий от 1987-ма „Завръщане в СССР: истинската история на рока в Русия“, плочите с „музика на костите“ често са съдържали изненади за слушателя.

„Например няколко секунди американски рокендрол, после ироничен глас на руски пита: „И какво, мислехте си да послушате най-новия саунд, а?“. Следват нецензурни епитети, адресирани към феновете на модните ритми. А после мълчание“.

Скоро се появява цяла нелегална мрежа от дистрибутори на „музика на костите“, наречена „рентгениздат“.

 


Милиони плочи са копирани по този начин

По аналогия със „самиздата“, който възпроизвежда цензурирани книги в съветския блок, „рентгениздатът“ копира и разпространява и буквално милиони западни плочи.

За жалост съветските власти в някакъв момент разбират какво се случва – и поставят тази практика извън закона през 1958 година.

През 1959-та те ликвидират най-големия кръг от „рентгениздатовци“, а през 60-те години Комсомолът – младежката комунистическа ленинистка организация – организира антизападни „музикални патрули“, които издирват дистрибутори на „музика на костите“ и конфискуват всички рентгенови плочи, които откриват.

 


Западният еквивалент – „флекси дискове“

Въпреки че може да изглежда странно рентгеновите снимки да се използват като начин за разпространение на нелегални копия на винилови плочи, заслужава да се отбележи, че в крайна сметка западната музикална индустрия също има своя собствена версия на „музиката на костите“.

Този тип носители се наричат „флекси дискове“ и подобно на рентгеновите записи, представляват тънки, гъвкави плочи от винилови листове, които са толкова евтини и лесни за производство, че се разпространяват в какво ли не – от списания до кутии с корнфлейкс.

По очевидни причини обаче флекси дисковете в Западна Европа и САЩ не са отпечатвани върху истински рентгенови филми.

Което е напълно разбираемо – малко са хората, които биха искали да разглеждат тумора в червата на някой непознат, докато похапват от утринния си корнфлейкс.

 

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

Интересно

Хилари Дъф написа детска книжка

нижката с картинки „Моето малко смело момиче“ излиза на пазара през март догодина.

публикувано

на

от

Виж цялата статия
Сн.: architecturaldigest.com

Хилари Дъф написа детска книжка, вдъхновена от дъщеричката си Банкс, съобщи Контактмюзик.
Книжката с картинки „Моето малко смело момиче“ излиза на пазара през март догодина.

Актрисата, която е на 32 години, сподели, че вдъхновението за творбата я споходило по време на „кърмаческото пътешествие“ с 22-месечната й дъщеря и написала книжката, „за да насърчи майките и дъщерите да се стремят нависоко, да мечтаят смело и да отворят широко сърцата си за света“.

Банкс е дъщеря на Дъф и съпруга й Матю Кома. Актрисата има осемгодишен син Лука от бившия си съпруг Майк Комри.

„Връщах се от работа посред нощ, тъкмо навреме за мечтаното хранене с дъщеря ми. Не бях я помирисвала цял ден и това се случи през първата седмица от четиримесечното ми завръщане към работата“, написа Дъф в Инстаграм.

„Изморена и емоционална, вземах на ръце дъщеря си и си спомнях за случаите, в които гледах колко смела е майка ми и исках да бъда като нея. Седях във водовъртеж от емоции и осъзнах, че приближавам края на моето кърмаческо пътешествие с моята дъщеря и че това е само един от многото начини, в които ще наблюдавам как тя се превръща в малко смело момиче“.

Неотдавна актрисата сподели, че „сладката връзка“ на Лука с по-малката му сестра й е помогнала да превъзмогне майчината „вина“, защото когато Банкс се родила през октомври 2018 г., тя знаела, че бебето ще има нужда от нея постоянно и това ще й отнема от времето с Лука.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

Интересно

Актрисата Ема Стоун се е омъжила

Ема Стоун и Дейв Маккери, които ревниво пазят личния си живот от медийния интерес, се запознават през 2016 г.

публикувано

на

Виж цялата статия
Сн.: Marie Claire

Холивудската актриса Ема Стоун („La La Land“, „Лесна, а?“, „Фаворитката“) се е омъжила за приятеля си Дейв Маккери, който работи като режисьор в скечовото предаване „На живо в събота вечер“, пише в. „Дейли стар“.

Според Пейдж сикс на в. „Ню Йорк пост“ 31-годишната Стоун и 35-годишният Маккери тази седмица са били забелязани на разходка с еднакви халки, пораждайки предположения, че вече са семейство.
В медиите се появиха и снимки на актрисата с широк гащеризон, под който според феновете си личи бременното й коремче.

Ема Стоун и Дейв Маккери, които ревниво пазят личния си живот от медийния интерес, се запознават през 2016 г., когато актрисата гостува в скечовото шоу „На живо в събота вечер“. Освен като режисьор, Дейв се изявява като комик и сценарист. Връзката им започва през 2017 г.
През декември миналата година Ема Стоун съобщи, че се е сгодила за Дейв Маккери, припомня изданието.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

Повече в 300 милиона, Белфорд, Ди Каприо, истинският вълк от Уолстрийт, история, Леонардо ди Каприо, Малайзия, права книга, пране на пари, съди
Cardplanet – сайтът на руснака Бурков, завлякъл хиляди американци с милиони долари. Вижте как

Руски хакер, създал сайт за крадени кредитни и дебитни карти, се призна за виновен пред федерален съд в САЩ. 29-годишният...

Затвори