„Ако имаше тази вечер изгряваща звезда, аз се чувствам като залязваща. В ситуацията, че си отиваш, няма нищо драматично“, каза Цветана Манева, приемайки наградата си „Аскеер“ за цялостно творчество нa церемония тaзи вечер в Теaтър „Бългaрскa aрмия“. Тази година спектакълът се проведе под надслов „Урок по български“ и бе посветен на 300-годишнината от рождението на Паисий Хилендарски. „Колкото и трудно да е да приемеш ситуация, – но в никакъв случай драматично – че си отиваш, ако имаше тук тази вечер изгряваща звезда, аз се чувствам като залязваща. Без хумор. Наистина. Всяко нещо на този свят има край и в последно време аз нямам достатъчно сили вече да оползотворявам по най-добрия начин онова, което се крие дълбоко в душата ми, и което винаги съм се стремяла и съм успявала да предам на публиката, дошла на театър. Ние заслужаваме обич, тъй като хората на театъра са най-чувствителните, емоционалните и преданите. А пък този свят, който така устремено се е запътил да стане, извинете ме, срамен, жесток, да ни чертае бъдеще, че ще опустеят пространствата в които живеем, творим, съществуваме, мечтаем… Вярваме и искаме да има хора след нас, които също така да мечтаят, представа си нямате. Аз твърдо вярвам, че всичко това може да се върши в театъра. Ако и вие мислите така, може да ми благодарите, като ми изръкопляскате за последен път“. „Опашката“ на плевенския Драматичен театър, спектакъл по едноименния роман на Захари Карабашлиев, получи „Аскеер“ за най-добър спектакъл. Като големия победител на вечерта се очерта Пловдивският театър с три награди, а Народният театър, който водеше със седем номинации, получи две статуетки. Почетен „Аскеер“ бе присъден на актрисата Меглена Караламбова. Представяме ви пълния списък с отличените: Награди „Аскеер 2022“ Най-добро представление „Опашката“ от Захари Карабашлиев – Драматично-куклен театър „Иван Радоев“ – Плевен Режисура  Диана Добрева за „Коприна“ по романа на Алесандро Барико, драматизация Александър Секулов, постановка на Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив Съвременна българска драматургия Александър Секулов за „Народът на Вазов“, постановка на Народен театър „Иван Вазов“ Моноспектакъл „На живо“ по текст на Яна Борисова, режисьор Димитър Коцев- Шошо, сценография Никола Тороманов – Фичо, композитор Милен Кукошаров, с участието на Александра Сърчаджиева и Радена Вълканова, постановка на „Контра план“ Водеща женска роля Мария Каварджикова за ролята ѝ на Пилар в „Една испанска пиеса“ от Ясмина Реза, постановка на Малък градски театър „Зад канала“ Водеща мъжка роля Малин Кръстев за ролята му на Мариано в „Една испанска пиеса“ от Ясмина Реза, постановка на Малък градски театър „Зад канала“ Поддържаща женска роля Лили Шомова за ролята ѝ на Кристин в „Госпожица Юлия“ от Аугуст Стриндберг, постановка на Театър „Възраждане“ Поддържаща мъжка роля Юлиан Вергов за ролята му на Иван Вазов в „Народът на Вазов“ от Александър Секулов, постановка на Народен театър „Иван Вазов“ Изгряваща звезда Сдружение „Суматоха“ за „Въпреки живота, всичко е любов” по Виктор Пасков, постановка на Драматичен театър „Рачо Стоянов”– Габрово Сценография Мира Каланова за „Коприна“ по романа на Алесандро Барико, драматизация Александър Секулов, постановка на Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив Костюмография Марина Райчинова за „Коприна“ по романа на Алесандро Барико, драматизация Александър Секулов, постановка на Драматичен театър „Николай О. Масалитинов“ – Пловдив Театрална музика Николай Иванов за „Шахнаме: Сказание за Зал“ по Фердоуси – Театър Азарян, Национален дворец на културата и Фондация „Ден Гри“