Открийте ни и в

Български истории

Таня в една приказка на Шехерезада (СНИМКИ)

Талантливата цигуларка обиколи света, за да се върне в Пловдив
bgvoice

публикувано

на

В клипа „Българка“
БОРЯНА АНТИМОВА

Тя е млада, секси, красива и много талантлива. Обиколила е света със своята цигулка. Свирила е на какви ли не щури места – на хеликоптерна площадка на върха на небостъргач, в палатите на шейховете на Абу Даби, Дубай и Катар, в машинното отделение под вода на огромен кораб. Четири пъти Таня Тингарова обикаля свята, за да реши да се върне накрая в родния Пловдив, а там да срещне своя Свет… Да, същият Свет Радославов, хип-хоп цигуларят, който спечели златен бутон на шоуто „България търси талант“…

Когато питат 6-годишната Таня дали иска да свири на цигулка, тя плахо казва „да“, понеже я е срам да каже „не“. По-голямата й сестра Ева вече свири на цигулка с голямо желание, тя е идол за малката Таня. Докато учи в Музикалното училище в родния й Пловдив, Ева е приета в частната академия Idyllwild Arts Academy в Калифорния. А Таня признава, че свири не толкова от желание, а просто й се удава с лекота.

След завършването на VII клас кандидатства в същата Академия за музика и изкуства „Айдълуайлд“, където учи сестра й, като тайничко се надява, че няма да я приемат. „Бях щастлива в Пловдив, първа по успех и с цигулката, имах и много приятели и не ми се заминаваше“, спомня си Таня. Един ден тя сварва вкъщи цяло стълпотворение от баби, лели, родителите, приятели. Стряска се дали не се е случило нещо лошо, а те ликуват, че са я приели на пълна стипендия в „Айдълуайлд“, както сестра й. Десет дни по-късно 14-годишната

Таня вече каца на летището в Лос Анджелис

все едно е кацнала на Марс – един непознат свят.

Да учиш в „Айдълуайлд“ е много престижно. Това е едно от трите най-титулувани и най-скъпи училища по изкуства в света. Таксата е 60 хиляди долара годишно. Там учат деца на холивудски знаменитости, на министри. А Таня е едно от 10-те избрани талантливи деца от цял свят, на които академията поема изцяло издръжката, за да може те на свой ред да разнасят славата на училището с таланта си и множеството си концерти.

В „Айдълуайлд“ Таня попада в средата на разглезените деца на знаменитостите, които непрекъснато изключват заради лошо поведение. За нея обаче няма друг път, освен да свири по 10 часа дневно и да учи по нощите, за да оправдае доверието да е една от избраните десет. И е все така блестяща. После е приета в няколко университета на пълна стипендия, но избира Ню Йорк – влюбва се в града от пръв поглед. Записва се в Щатския университет на Ню Йорк „Stony Brook“ и на 18 години попада в Голямата ябълка.

Там тя за пръв път изпитва удоволствие от свиренето. „Преподавателката ми беше някак по-свободолюбива и ме вдъхнови адски много да свиря. Смело смесвах различни стилове“, казва младата дама. Тя започва да свири в българския бар „Дежа ву“ в Ню Йорк, като собственикът му построява специална сцена за нея и й купува електрическа цигулка. Там се вдъхновява от диджей миксирането и започва смело да смесва стилове – хаус, поп заедно с класика, или така нареченият кросоувър. В същото време продължава да изнася класически концерти към университета в зали, катедрали и църкви.

Когато най-неочаквано й предлагат да свири в Оман, тя казва: „Къде се намираше Оман?“, но заминава. И се потапя

в приказния свят на Близкия изток

Свири в 5-звездни хотели по една година в Абу Даби и Оман и няколко години в Дубай.

В ОАЕ българката изнася концерти пред емирите на Дубай, Абу Даби и Катар. Там свири главно фюжън – хаус и поп, на модни събития, участия в Националната телевизия и по лични поводи на най-високопоставените държавни глави. Свирила е на 30-тия рожден ден на дъщерята на емира на Абу Даби. Неприлични предложения от принцовете не е имала, казва, че винаги са се отнасяли много уважително с нея.

В Катар пък попада буквално в движение на царска сватба. Женят се внуци на владетелите на Катар и Дубай. „Моят мениджър ми каза: „Имаш 30 минути да стигнеш до летището. Грабвай бяла рокля и цигулката и тичай“. Не знаех къде отивам. И както се бях запътила на фитнес и си пиех кафето, спрях едно такси и – към летището. В Катар попаднах на най-приказната сватба, която съм виждала в живота си, като в приказките на Шехерезада от „1001 нощ“. Цялото небе беше покрито от инсталации – облаци от цветя. Аз съм на един пиедестал, с огромна арка, направена като Колизеума в Рим, и докато свиря, ме прожектират на една огромна видеостена. Всичките маси са в скъпоценни камъни… Изумително“, вълнува се Таня.

Друг път тя получава покана за финала на „Формула 1 Гран При“ на пистата „Яс Марина“ в Абу Даби. Попада на частно парти на един от принцовете на Абу Даби по случай финала. А от прозорците се вижда панорамна гледка на пистата долу. „Аз тогава имах друго участие и си носех цигулката – казва Таня. – И те ми казват: „Защо не изсвириш нещо за принца за поздрав“. Свиря, а те ми ръкопляскат, стана като концерт, не поглеждаха към пистата. По едно време принцът се пошегува: „Ама ние забравихме за какво сме се събрали тук“.

Междувременно цигуларката е приета

на най-луксозния круизен кораб – „Кристъл”

 който 23 пъти е на първо място в света. На него участват много известни артисти и музиканти на световно ниво. Таня е включена в уникалния и единствен спектакъл на Бродуей на вода. С кораба цигуларката 4 пъти обикаля света. Била е на много интересни, екзотични дестинации в 60 държави. Посетила е уникални места, като Френска Полинезия, Великденските острови, островът на Робинзон Крузо, цяла Латинска Америка. Свирила е на карнавала в Бразилия, в цяла Европа, на Тихоокеанските острови, в Австралия, Нова Зеландия, Гренландия, Антарктида… Била е по места, където само кораби на „Нешънъл Джиографик“ стигат. „По време на круиза базата ми беше в Дубай, където живеех много добре. Мениджърът ми за много кратко време ме направи популярна в Обединените Арабски емирства“, казва тя.

След всички тия пътешествия и емоции в един момент Таня се чувства много изтощена психически и физически и решава да се завърне в България. „В началото, като на шега, останах в Пловдив и толкова много ми хареса, че просто не ми се връщаше в Дубай. В Пловдив живеят много чужденци, успели някъде другаде. Те ми говореха, че за тях, които са обиколили света, Пловдив е най-магическият град, че е уникален със своя артистичен дух. В един момент си зададох въпроса защо аз, която съм родена тук, си търся късмета навън“, споделя Таня.

В Пловдив нейната приказка като от „1001 нощ“ продължава. Тя най-после е намерила спокойствието и душевния мир, докато не среща Свет и между двамата пламва любов. Когато тя снима клип по музиката от „Игра на тронове“ на Асеновата крепост, той се разпространява сред българите в Щатите, Свет го вижда и… започва да мечтае Таня да е с него не само на сцената, но и в живота. „Свет ми призна: „Когато видях твоя клип, си казах

край, влюбен съм!

смее се Таня. И по ирония на съдбата, двамата българи, живеещи в Щатите, се срещат не там, нито в Дубай, където и Свет концертира, а в Пловдив“.

Първата им среща е през август, когато снимат клипа към композицията на Deep Zone „Българка“, а те свирят за пръв път в дует. „Клипът, чиято премиера беше на 2 октомври, е като малка извадка на нашата среща със Свет. Той ми показва неговите възможности, а аз му открадвам цигулката и му показвам моя талант“, смее се Таня.

Любовта им е в апогея си. „Гордея се с теб, любов! Само нагоре!“, написа му тя във фейсбук след триумфа му на сцената на „България търси талант“. „Таня открадна не само цигулката ми в клипа, но и много повече“, сподели многозначително Свет. До дни Таня заминава при него в Америка, където двамата ще имат концерти в различни щати. После той ще дойде в България, където двамата вече имат планирани концерти. Смятат кариерата им в бъдеще да е и самостоятелно, и в дует. Подготвят шоу, което ще е много ексцентрично, с танци, а Свет ще се включи с бийтбокс и ще рапира. Тя свири повече поп, кросоувър и напоследък е увлечена по стила епик, филмова музика, а той е хип-хоп цигулар. „Сега покрай Свет тренирам хип-хоп, за да можем да се срещнем някъде по средата“, смее се Таня.

За Свет, минал през тежка мозъчна операция, Таня е слънцето, което го зарежда с повече позитивизъм. А за нея… „Много съм пътувала, с много хора съм общувала, но винаги ми е липсвал човек до мен, с когото да споделям всичките си емоции от концертите. Най-после намерих сродната си душа“, казва тя.

„Където и да ходя обаче, България винаги е в сърцето ми. Мечтая си един ден със Свет да се установим тук. Тук да създадем семейство, тук да бъде домът ни“, споделя дамата. Но има време за това. Засега двамата космополити могат да полетят още малко, но вече в двойка, по света, следвайки мечтите си.

Получавай BG VOICE по имейл
BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Натисни, за да коментираш

Трябва да влезете в профила си, за да коментирате Login

Коментирайте

Български истории

Асен Вапцаров, синът на Къци, прави музика за филми в Холивуд

Люба Момчилова

публикувано

на

Виж цялата статия
Асен Вапцаров всеки ден пише музика за филми, реклами и компютърни игри

Най-големият син на Къци Вапцаров – Асен – смело си проправя път в Холивуд. Неговата стихия обаче е не актьорската игра, а музиката.

Роден и отраснал в семейство, което харесва всякакви видове музика, Асен носи голяма възхита и любов към музиката и емоцията, която се съдържа в нея. След години свирене и композиция, еклектичният му вкус го подтиква да открие филмовата музика. Там намира призванието си и скоро открива път към Лос Анджелис, където през последните пет години работи в сферата на филмовата индустрия, пише музика и за телевизионни продукции, реклами и трейлъри.

Асен е най-големият от тримата синове на продуцента и тв водещ Къци Вапцаров

Подкрепата, която получава от родителите си, е от голямо значение за младия творец. „Баща ми е изключителен професионалист, до ден днешен ми помага. Като продуцент пише често сценарии и понякога и на мен ми дава идеи.

Най-ценните уроци от баща ми

обаче са винаги да държа на идеята си и никога да не правя компромиси с нищо. Много искам да приличам на него, особено по някои неща. Татко никога не се предава, винаги е силно позитивен”, разказва младият композитор.

„Музика”! Това е думата, с която може напълно точно да се опише животът на Асен Вапцаров, едно българско момче и неоспорим талант – както в родината му България, така и сега в мечтания от много музиканти Лос Анджелис, САЩ. В Меката на киното основното, което прави, е да композира музика за филми. „Това е нещото, което искам да правя цял живот. За мен писането на музика е равно на съществуването ми. Музиката е моят живот, това искам да правя занапред”, обяснява младият композитор.

За Асен любовта към музиката идва още в ранното му детство, когато майка му често му е пеела, а баща му е свирил любителски на китара. “Започнах да се уча да свиря на китара при Цветан Недялков, когато бях на 14 г. Той ми показа азбуката на музиката”, каза Асен.

Струнният инструмент обаче попада в детските му ръце още на прощъпалника и до ден днешен е навсякъде с него. В тийнейджърските години се запалва по фламенкото от дискове на Ал Ди Меола и Пако де Лусия, но свири и в метъл банда заедно със съученици. Имат авторски песни и дори печелят конкурс за най-добра младежка група, а сред оценяващите е Звезди от “Ахат”.

След като завършва Американския колеж в София,

с китара в ръка и нови мелодии в главата,

Асен заминава в Бостън, където започва да учи композиране в музикалния колеж “Бъркли”. “Кандидатствах и в още няколко университета в Щатите, но от “Бъркли” ми дадоха стипендия за писане на музика. А колежът е от най-добрите. Там са се учили композитори като Пат Матини, Стив Вай и Хауърд Шор, който е писал музиката за “Властелинът на пръстените”. Понякога много от големите имена в музиката преподават в университета като гост-лектори”, разказва Асен.

През януари 2017 г. младият композитор прави концерт в Русе, където свири популярни арии с рок китара

Отначало учи китара, но по-късно специализира в писането на киномузика. След като завършва, се мести в Меката на киното – Лос Анджелис. Там Асен започва двумесечен стаж при най-търсения композитор в Холивуд – Ханс Цимер. „За да станеш част от стажантите на написалия музиката за блокбастъри като “Гладиатор”, “Генезис” и “Интерстелар”, е нужно да се бориш с много кандидати. Чрез приятел получих имейла на един от координаторите на студиото на Ханс Цимер. Там винаги има по 100-ина желаещи, от тях след интервю избират 20 души – разказва Асен. – В студиото работят около 50 композитори, на които можеш да помагаш в работата им”.

Създава музиката за трейлър на холивудски филм

Става дума за новоизлезлия трейлър на научнофантастичния трилър „Encounter” – „Сблъскване” – с участието на Люк Хемсуърт, който е режисиран от Пол Саламов и чиято премиера беше на 1 октомври 2019 г. Композиторът, който се представя с творческия си псевдоним Ace Vaptsarov, също не скрива вълнението си. „Радвам се да кажа, че композирах музиката за този удивителен трейлър. След като гледах Люк Хемсуърт в „Крипто”, а и тъй като съм голям фен на „Западен свят”, трябва да кажа, че с нетърпение очаквам и този як филм“, споделя младият талант.

Той вече има зад гърба си няколко успешни филма, чиято музика е негово дело. Един от тези филми е „Над мъртвото му тяло”. „Историята е музикална и разказва за момиче, което винаги е искало да пее, но баща й я спира – разказва Асен. – Филмът намери одобрение и в САЩ, където участва и в няколко фестивала, включително и в Интернационалния кинофестивал в Сан Франциско”, говори с вълнение младият български талант.

„Изцяло съм се фокусирал върху правенето на филмова музика, но вече

имам и над 20 музикални проекта

които освен киноленти, включват и реклами и тв сериали”, обяснява Асен.

Сред успехите в своята кариера, Асен Вапцаров успява да композира и продуцира оригинална музика и саундтракове за многобройни награждавани филми, телевизия, рекламни кампании и театър. Съвсем наскоро той композира музика в рондо форма към спектакъла „Лъвът през зимата“, създаден от Александър Морфов, един от водещите творци в театралната сфера на Европа и България.

Вапцаров написва и продуцира музиката на „Над мъртвото му тяло“, награждаваният късометражен филм от режисьора Рамон Торес, който печели първа награда като „Изборът на публиката“ на Международния филмов фестивал в Ринкон, Пуерто Рико, познат като „най-знаменития и най-честван фестивал в страната“.

На върха в областта на видеоигрите, Асен написва музиката за трейлър кампанията на играта „Overwatch“. Тя получава 10/10 рейтинг от престижни списания и критици като GameInformer, IGN, GameSpot и Playstation Lifestyle, като натрупва над 2 милиарда долара приходи и над 40 милиона редовни играчи.

Асен с режисьорката на филма „Лилаво” Жасмин Сингх

Като международно признат композитор, Вапцаров колаборира с някои от най-високо признатите имена в музиката като Пенка Кунева, виртуозен композитор и оркестраторка в Холивуд за повече от 25 години, която написва музиката за имена като Prince of Persia, World of Warcraft с Нийл Акри, The Mummy VR, и инсталацията Heroes and Legends в Kennedy Space Center за НАСА, както и с Емилио Каудерер, композитор за над 80 филма, включително спечелилия „Оскар” филм „The Secret in Their Eyes”.

Работата на Асен е отличена в публикации по целия свят, включително bТV, водещата медийна компания в България, както и „24 часа”, вестник „За жената”, „Пик”, които са между най-прочутите новинарски емисии и публикации в България.

 

 

 

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

Български истории

„Bulgaria wants you“ ще връща българите от чужбина в Родината

bgvoice

публикувано

на

от

Виж цялата статия

Неправителствена организация се е заела да връща живеещите в чужбина българи в Родината. Идеята е това да стане чрез онлайн платформа, която ще свързва сънародниците ни извън България с бизнеса в страната, като така ще се представят възможностите за кариерно развитие в различни части на България.

Инициативата „Bulgaria wants you“ ще започне в началото на 2020 г. като освен информация за свободни работни позиции, тя ще дава и административна помощ при завръщане в конкретен регион. Ще бъде наличен и калкулатор, който ще дава информация за стандарта на живот в различните български области. С него българите в чужбина ще могат да сравнят областта с държавата, в която пребивават.

Инициативата бе подкрепена и от Министерството на икономиката и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП). В присъствието на икономическия министър Емил Караниколов между ИАНМСП и Движение „Национална кауза“ ДНК, на което е и проектът, бе подписано споразумение, с което агенцията ще помага за разпространението на информация относно кампанията.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

Български истории

Мария и Мартин – “Амадеусите” на Виена (СНИМКИ)

bgvoice

публикувано

на

от

Виж цялата статия
БОРЯНА АНТИМОВА

“Нашата история с Мартин е като класически „Виенски валс“ – смее се Мария. – Във Виена се срещнахме, тук за първи път свирихме на сцената заедно, тук се зароди приятелството, а партнирането на сцената прерасна и в живота. Виена ни задържа, тук се чувстваме добре, тук срещаме разбиране в работата си и най-вече – висока оценка на нещата, които правим.”

Дали двамата са по-дръзки от другите български виртуози, че в центъра на Виена, в която всяка вечер се свирят по 300 концерта и всяка вечер звучи Моцарт, са организирали сдружение “Амадеусите” и канят български и талантливи деца за изява на австрийска сцена? “Определено сме по-дръзки – смята Мария. – Нашата българска музикантска школа се цени много високо във Виена. Получили сме много добра подготовка, но никой не ни е научил как да си бъдем мениджъри сами на себе си.”

Той е само на 29, тя – на 32. Срещата им е много забавна. Мария е в пролетен семестър в Университета по музика и изкуства във Виена. Около празнуването на 24 май в Българския културен институт “Дом Витгенщайн” е поканена да участва в концертната програма. Желателното изпълнение на произведение от български композитор обаче носи и своята специфика и откриването на пианист за концерта се оказва сложно. Този пианист трябва да научи произведение на Панчо Владигеров, а това не е толкова лесно и повечето хора отказват. Мария има само няколко дни да реагира.

И точно тогава двамата с Мартин се срещат на вратата на университета. Той кавалерски й задържа вратата, тя казва “мерси”, но интонацията го провокира и Мартин пита:

“Ти българка ли си?”

“Ами да”, казва тя, и го пита на какъв инструмент свири. Пиано. Следва спонтанен въпрос за акомпаниране на предстоящия концерт в “Дом Витгенщайн”, а лекотата, с която Мартин отговаря “Няма проблем”, впечатлява Мария. “Свирихме и после заедно, на моя дипломен изпит, и така от сцената – в приятна атмосфера, в разговори, в увлекателни срещи, се зародиха и чувства. От музиката се зароди музика между нас”, смее се дамата.

Животът на родената в Пловдив Мария Рамълчанова Иванов преди Виена е на талантливо дете. На 3 години я записват на пиано. Сестра й, с 2 години по-голяма, вече свири, а малката Мария често подслушва с интерес. Макар че и тя започва да свири на пиано, година по-късно са и първите опити с цигулката, и то при пловдивския корифей Гаро Балтаян. Той слага инструмента в ръцете на малката Мария и открива пред нея безкрайни хоризонти, а тя изпитва удоволствие да свири.

“Бях любопитно дете, постоянно изненадвах родителите си и спонтанно се записвах на различни курсове от предлаганите в основното училище. Играех и народни танци, и в балетната трупа. Продължих паралелно с двата инструмента до VI – VII клас, но основен беше цигулката”, разказва дамата.

Тя завършва НУМТИ “Добрин Петков” в Пловдив в класа на Дарина Данкова. На 9 години дебютира като солистка с оркестър в Пловдив, а до 2011-та е солирала в Пазарджик, Бургас, София, Враца и други градове. Следва в Нов български университет в класа по цигулка на проф. Марио Хосен. “Под негово влияние се влюбих в звукоизвличането на Виенската цигулкова школа”, споделя тя. Номинирана е за “Студент на 2010-та” и печели пълна стипендия за втора безплатна специалност – “Икономика”. Печели пълна стипендия и по програма “Еразъм” за специализация във Виена. През 2012 г. продължава обучението си в Университета по музика и изкуства във Виена и не след дълго завършва с две специалности – „Класически инструмент – цигулка“ и „Икономика“. Участва в много майсторски класове.

Мартин сяда на пианото на 4 години, но при него средата е съвсем различна. Майка му Красимира Иванова е преподавател и днес в Русенското музикално училище. И той, и брат му Васил Иванов, който също е във Виена, са възпитаници на нейната школа. Мартин още на 18 години заминава за Виена и е

един от шестимата приети

сред 120 кандидата в Университета по музика и изкуства. “Интересното между нас е, че аз съм родена в Русе, била съм там две години и след това семейството ми се мести в Пловдив, където съм и израснала. А Мартин е роден в Пловдив и една-две години по-късно се прехвърля в Русе, където учи и завършва средното си образование. При нас всичко е наобратно”, смее се Мария.

Виена променя целия й светоглед. “Разбрах, че това е моето място”, казва тя. От 2013 г. Мария комбинира работата си във Виена с преподавателска дейност, както и като солов, камерен и оркестров музикант. Свирила е в САЩ, Япония, Китай, Дубай, Корея, почти всички държави в Европа.

Виена и днес е много свързана с Моцарт. Всеки ден там има по 300 концерта, на 200 от които се свири Моцарт или Щраус. Всяка църква във Виена е превърната в концертна сцена. Отделно има много на брой дворци и аристократични имения – “Пале”. Почти във всяко пале, собственост на именит род, всяка вечер има концерти за туристи, с различни програми. И в тази аристократична обстановка с непрекъснато звучащ Амадеус двамата млади дръзки българи преди 5 години сформират културното сдружение “Амадеусите”. Регистрацията му улеснява работата им по организирането на концертни събития, музикални срещи и музикални работилници (уъркшопове). Техният проект „Workshop Vienna” е 7-дневно събитие, като всеки ден е съставен от музикални уроци, семинари и вечерни концерти. Идеята тръгва, когато двамата решават, че е добре Виена, с вековния си пиетет към музиката, да чуе талантливите български деца. “Искахме да им предоставим възможността да се изявят на концерт в музикалната столица на света, нещо, за което ние самите не сме си и мечтали”, споделя дамата.

За Мария не е трудно да го организира. Израсла е в семейство на хора със собствен бизнес и отрано усеща, че за един музикант е важна не само изпълнителската, но и мениджърската страна. Освен това още в България тя помага с организацията на различни проекти, предимно по време на следването си в университета. А после й се приисква да създаде нещо свое.

Пет години подред “Уъркшоп Виена”, проведен първоначално в “Дом Витгенщайн”, приветства не само българчета, но и деца и младежи от Китай, Италия, Хърватска, Сърбия. Точно преди петото издание на бял свят се ражда Мартин-младши, техният син. А той просто сам си е избрал името, защото се е родил на рождения ден на татко си. “Седем седмици по-рано се появи, в същия ден, почти по същото време…

И това ако не е съдба!

И въпреки това 3 седмици след раждането аз бях на сцена, организирах своя уъркшоп и свирих, и беше страхотно, просто много хубави усещания, в много интензивен момент”, вълнува се Мария.

Днес в “Уъркшоп Виена” вече участват деца от 7-годишна възраст нагоре и младежи не само от България, но и от цяла Европа, Китай, Индия, Южна Африка. “Исках нашият уъркшоп да е по-различен от майсторските класове. Затова в седмицата с 4 до 5 концерта на участниците се раздават ноти, така наречената prima vista, които трябва да подготвят само за няколко дни в различни формации – по двама, по трима, и да ги изсвирят на заключителния концерт”, казва Мария.

Виенчани посрещат изключително радушно талантливите български музиканти. Във Виена, в която има 23 музикални училища, като само 3-4 от тях са висока класа, младежите най-често не продължават с музика в университета, а избират по-сигурна за доходите им специалност. Виенчани, възпитани да ценят музиката, в началото на всеки сезон купуват абонамент за различни концерти в Златната зала на “Музикферайн”. И нямат нищо против да им свирят чужденци, важно е нивото и класата на изпълнението.

Двамата с Мартин преди са свирили заедно на сцена, имали са концерти и в Германия, Словакия, Унгария, на конкурс в Америка, откъдето се завръщат с една специална и с една втора награда. Напоследък Мартин се е съсредоточил в индивидуалната си кариера като пианист, а Мария е негов мениджър.

До момента той има 3 издадени диска

от най-голямата и авторитетна издателска къща за класическа музика в Австрия – “Грамола”. Готов е и четвъртият му диск, при това двоен, и то само за 3 години – нещо, което е впечатляващо в музикална Австрия. Може да има 5 концерта месечно, но те са на много високо ниво в изключителни зали. Догодина му предстои концерт като солист с оркестър в Златната зала на “Музикферайн”, както и с оркестри в Дания и в Германия.

Мартин ще направи нещо, което не се е случвало никога за последните 30-40 години. На концерта си на 15 ноември в престижния “Салон на Банка Австрия” той ще изсвири всичките унгарски рапсодии на Ференц Лист в един концерт. Изключително трудни в техническо отношение, рапсодиите са истинско предизвикателство за всеки виртуоз. “Интересът към концерта от местните медии е голям и когато журналисти ме питат: “Добре, защо толкова време никой не се е наемал да изпълни такъв концерт с всички произведения?”, казвам само: “Ами може би няма толкова луд музикант, който да иска да си счупи ръцете за една вечер – смее се Мария. – Нивото, което Мартин ще покаже, рядко се среща. „Виртуозност и уникално звукоизвличане“ са често използвани цитати от критиците към него. Много е вероятно такъв концерт да се повтори отново през 2020-та, защото вече получаваме запитвания.”

Но това, че Мария е мениджър на Мартин старши и майка на Мартин младши, не означава, че се е оттеглила от концертирането. Тя се опитва да концентрира ангажиментите си предимно в града. Активно се занимава и с учениците си по цигулка. А когато и двамата имат ангажименти едновременно, за Мартин младши, който е на годинка и пет месеца, се грижи неговата детегледачка.

“Преди участвах съвсем активно

в Щатския оркестър на театър Баден

до Виена, и съм имала сезони и на пълно работно време с по 100 ангажимента за 3 месеца. И двамата предпочитаме свободата да избираме, вместо сигурното място на трудов договор в някой оркестър”, казва Мария. В момента тя е в Палестина до 12 ноември в участие, организирано от една от най-престижните организации – асоциацията Barenboim-Said. Преподава на млади музиканти, прави майсторски класове, води оркестрови репетиции и ще участва в 3 концерта, организирани от техния младежки оркестър. “Това за мен е висока чест и признание за това, което правим във Виена”, вълнува се дамата.

“Дали сме по-смели от виенските музиканти? Определено. Много малко от колегите ни са толкова дръзки да рискуват да градят кариера в една Виена, пълна с музиканти. Да не говорим пък да създават културно сдружение и да се нагърбват с организации и допълнителни отговорности. Ние сме мотивирани и през 2020 г. отново ще организираме “Уъркшоп Виена”, този път нямаме търпение да съчетаем интензивната музикална седмица с конкурс за младите таланти!”, смее се Мария.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък
Реклама
Реклама
Реклама

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама

Най-четено

Всички права запазени © BG VOICE е най-влиятелният български вестник в Чикаго, САЩ и Канада BG VOICE is the Bulgarian newspaper leader in Chicago, USA and Canada