Открийте ни и в

СВЯТ

Турция блокира достъпа до “Дойче веле” и “Гласът на Америка”

В петък нито един от двата уебсайта не беше достъпен в Турция.

публикувано

на

Турция блокира достъпа до "Дойче веле" и "Гласът на Америка"

Медийният регулатор на Турция забрани достъпа до турските услуги на американската обществена телевизия “Гласът на Америка” и германската “Дойче веле”, което предизвика оплаквания за цензура. Турският Висш съвет за радио и телевизия (RTÜK) приложи предупреждението от февруари към двете компании, които излъчват телевизионно съдържание на турски език онлайн, да кандидатстват за лиценз за излъчване или ще бъдат блокирани. Късно в четвъртък съд в Анкара постанови ограничаване на достъпа до техните уебсайтове.

В петък нито един от двата уебсайта не беше достъпен в Турция. “Дойче веле” (DW) се финансира от германските данъкоплатци, а “Гласът на Америка” се финансира от правителството на САЩ чрез Американската агенция за глобални медии.

В изявление “Дойче веле” заяви, че не се е съобразила с изискването за лицензиране, защото то “би позволило на турското правителство да цензурира редакционното съдържание”.

Генералният директор Петер Лимбург заяви, че това е било подробно обяснено на турският Висш съвет за радио и телевизия.

“Например, от медиите, лицензирани в Турция, се изисква да изтриват онлайн съдържание, което RTÜK тълкува като неподходящо. Това е просто неприемливо за един независим телевизионен оператор. DW ще предприеме правни действия срещу блокирането, което вече е извършено”, заяви Лимбург.

Германското правителство заяви, че е взело под внимание докладите “със съжаление”.

RTÜK отхвърли всякакви критики в изявление на уебсайта си в петък, като заяви, че “никой не трябва да има несигурност относно свободата на изразяване или пресата, да се тревожи излишно или да инкриминира нашия Висш съвет, който изпълнява задълженията си въз основа на правни основания”.

В изявлението на турския регулаторен орган се допълва, че ако медийните организации “бяха действали в съответствие с нормативната уредба”, нямаше да има забрани за достъп. То също така обеща да поиска от съда ограниченията да бъдат отменени, ако уебсайтовете открият компании в Турция и получат лиценз.

Талибаните издирваха журналист на "Дойче веле", не го намериха и убиха негов роднина

Илхан Ташчъ, член на RTÜK от основната опозиционна Народно-републиканска партия на Турция, заяви, че се противопоставя на стъпката за блокиране на двете чуждестранни телевизии.

“Ето я свободата на печата и напредналата демокрация”, саркастично написа той в Туитър.

Бордът на RTÜK е доминиран от управляващата партия на турския президент Реджеп Тайип Ердоган и нейните националистически съюзници, и редовно налага глоби на критично настроени медийни оператори.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни.
За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК

⇩ Коментирайте ⇩

Най-четено

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА