Публиката се завърна в Ла Скала, Милано, и посрещна триумфално концерт, дирижиран от музикалния й директор Рикардо Шайи с участието на норвежкото сопрано Лизe Давидсен, предадоха световните агенции. Култовата миланска сцена отново оживя, след като бе подложена на принудително 6-месечно мълчание заради коронавируса. Музикантите и изпълнителите бяха приветствани с бурни аплаузи, чуваха се многобройни възгласи "браво!" и "прекрасно!" от залата, в която бяха допуснати само 500 души. Симфоничният концерт започна с прочутата "Patria oppressa" /Потисната родина /от операта "Макбет" на Джузепе Верди, изпълнен от Хора на Миланската скала . Всички изпълнители бяха с маски и на нужната дистанция на сцената, лишена от всякакъв декор.

Виенския филхармоничен оркестър под диригентството на маестро Рикардо Мути ще поеме щафетата днес. Той ще изнесе концерт точно 75 години, след като Артуро Тосканини поднесе незабравим спектакъл, свързан с повторното отварянето на Миланската скала през 1946 година. Тя беше реконструирана след бомбардировките по време на войната през 1943 година. Концертът под диригентството на Рикардо Шайи приключи с известния хор на робите от операта "Набуко" на Верди. Изгряващата звезда, 34-годишната Лизе Давидсен, която е норвежко сопрано, направи дебют на миланската сцена с вълнуващите си изпълнения на ариите от "Танхаузер" на Вагнер, "Ариадна на Наксос" на Щраус и "Дама пика" на Чайковски.