Интервю на театралния режисьор Иван Добчев, дадено за сайта "Площад Славейков", предизвика бурни реакции в социалните мрежи. Разговорът с Добчев е по повод успехът на възпитаничката му Мария Бакалова. Бургазлийката, която получи номинация за "Златен глобус" за ролята си в "Борат 2", завършва неговия клас в НАТФИЗ "Кръстьо Сарафов" през 2019 г. Особено възмущение у мнозина предизвикаха думите му: "Не е неопитна, напротив, с тези неща много бързо се трупа опит." и "Да се слагаш - на мъже или на публиката." Според Добчев, самият той като преподавател е можел да направи много повече за Бакалова. По думите му обаче, тя е започнала "с някакъв определен мироглед за театъра – и с моите асистенти не успяхме за тия четири години да го променим особено". Режисьорът признава, че като театрал не приема този тип кино, което тя прави. И си спомня, че актрисата винаги е играла подобни роли.

"Играеше жена, която се държи екстравагантно с тялото си и с онова, което има като еротика в своята природа. Както и в другия спектакъл, където тя игра Лени в „Процесът“ на Кафка – Лени е помощничка, секретарка – така са се каже – на един адвокат, при когото отива главният герой, тя е любовница на адвоката и същевременно започва да се предлага и на клиента. Така че тя имаше това като закваска, като някакъв опит. Но това, за което ние дълго време спорихме, от което се опитвахме да я извадим, да я преместим по-нататък, е по-евтиният, по-естрадният маниер, с който тя се опитваше да интерпретира тези героини. И сега го виждам в „Борат“. Да, на „Борат“ такъв му е натюрелът, такава му е пистата, в която стои този филм", коментира Добчев. За Бакалова казва още, че не му е била любимка. "Не съм очаквал друго, ръкопляскам й със снизходителна усмивка." Известният правозащитник Юлияна Методиева пише: "Вчерашното интервю на рейтингов режисьор е достатъчно скандален повод да преговорим какво е женомразството и има ли то почва у нас." "Вместо радост и възхита към таланта на Мария, от психиатричните бездни на Добчев се разнасят следните думи по нейн адрес за театралните й изяви в миналото „Тя играеше жена, която се държи екстравагантно с тялото си и с онова , което има като еротика в своята природа“. “Помогнахме й да прочете книги, които не би прочела никога“, продължава Методиева. Реагира и кинокритикът Деян Статулов, който написа в коментар: "Не вярвам високото изкуство да върви с просташки тон и публично унижение на бивша възпитаничка." Елисавета Белобрадова (Letiashatata Kozzila Erato) също атакува Добчев: "Изказването на господин Добчев е просташко, ad hominem и напълно ирелевантно на ситуацията. От него прозира бедност и завист, а и безсилие. Защото когато един мъж не може да каже нищо друго за една жена, казва или че е мръсница, или че е толкова грозна и стара, че не става за мръсница." Според него нейната игра цели да "слиза към публиката, а не да я качва нагоре. Тя гъделичка най-низките усещания." Той смята, че подходът на Бакалова "е присъщ на тези, които искат бързо да успеят".