Майсторство, оригиналност и визия - това са неоспоримите достойнства в операторската работа на австралийката Ари Уегнър във филма "Силата на кучето", които може да я направят първата жена с "Оскар" за кинооператорско майсторство. Заедно с режисьорката Джейн Кемпиън 37-годишната австралийка създаде неповторими образи. Някои от кадрите, сред които този на двама актьори, чиито силуети се виждат през врата на обор, са вече предмет на изучаване от амбициозните режисьори. Уегнър и кемпиън се борят с екстремните условия в Нова Зеландия, за да пренесат публиката в пусто ранчо в Монтана през 20-те години на 20-и век и да създадат незабравима история за човешката чувствителност. Двете можеше никога да не се срещнат, ако не беше реклама на австралийска банка. Режисьорката не е снимала реклама, но приема да се заеме с тази и се попада на младата операторка. Ари Уегнър определя като прилив на адреналин обаждане от Кемпиън няколко години по-късно по повод на проект за адаптиране на книгата на Томас Савидж от 1967 г. В онзи ден тя излиза, купува творбата и я прочита. Операторката вече е станала известна с работата си в продукции като "Лейди Макбет" и "Зола". Визуалните езици на филмите са различни и въздействащи ,а общото между тях е, че са с по-нисък бюджет и независимо финансиране. "Силата на кучето" обаче е различен и не само защото участва Кемпиън. Те имат подкрепата на Нетфликс. Стрийминг компанията дава на Джейн Кемпиън бюджет, с какъвто тя не е имала възможност да работи преди. Уегнър и Кемпиън имат една година за подготовка, за да обикалят из Нова Зеландия, да търсят подходящи места за снимките, да изучават пейзажа и да обсъждат всеки аспект на филма - от малките технически детайли до теми и ценности, които искат да представят. Двете се запознават с условията на Южния остров в Нова Зеландия и знаят пред какво ще бъдат изправени, когато настъпва времето за снимките. Остават обаче предизвикателства по време на работата в долината, която е едно от най-ветровитите места на острова. За Ари Уегнър започва сюрреалистично пътуване, след като бяха обявени номинациите за наградите "Оскар" миналия месец. Тя не приема за даденост отдадената й чест. Младата жена е наясно, че статистиката не е в полза на жените кинооператорки в Холивуд. Според проучване сред най-добрите 250 филма за 2021 г. жени са снимали само 6 процента - брой, който не се е променил от 1998 г. Само две дами са номинирани за "Оскар" в 94-годишната история на наградите. Първата е Рейчъл Морисън през 2018 г. за "Mudbound". И все пак Уегнър вижда лъч надежда във втората статистика. Две жени са сред номинирани за "Оскар" в последните пет години. Според нея промяната е възможна, ако хората дадат на жените възможност да снимат големи филми. Режисьорката Джейн Кемпиън, която е работила с някои от големите оператори - от Дион Бийби до Грейг Фрейзър (който е номиниран за "Дюн"), казва, че "иска да работи с жена" в "Силата на кучето". Морисън също е наета от жена, режисьорката Дий Рийс. "Мисля си колко много сме изпуснали. Целият този талант…, който не сме виждали през последните 100 години, но не защото го нямаше, вратата никога не беше отворена. Това е загуба за филмовата индустрия", казва Уегнър. "Сега мисля, че е време да наваксаме".