Макар електронното разплащане да навлиза все повече във всекидневието ни, парите в брой са все още необходимост. Използваме ги механично, без да се замисляме за значението им. За Хубен Черкелов, наш художник в Ню Йорк, те дори ни дават възможност да се доверяваме един на друг и да успяваме да живеем заедно, макар и много различни. „Парите са средство за комуникация и имат религиозна страна", казва той. - Например, дори без да говоря на китайски в магазина или ресторанта на китайския квартал, ние комуникираме чрез вярата, че моите $100 са точно толкова, а аз се доверявам, че ми дават стока за същия номинал", обяснява творецът. Той рисува американски монети и банкноти, а също и такива от цял свят.

Въпреки дълбоките си познания по история на изкуството и създаването на парични символи в различните страни Черкелов няма претенцията да задължава зрителя с определена интерпретация на картините си и смята, че всеки е свободен да вижда в тях каквото поиска. Така някой може да ги възприеме като въплъщение на историята, друг - на успеха, а трети - на нещо съвсем различно. Идеята за рисуването на американските центове дошла от времето, когато преди навлизането на мобилните апарати на Черкелов му се налагало да се обажда от улични автомати и да ползва поне по една шепа монети от 25 цента. Банкнотите пък му се стрували донякъде скучни и безцветни, защото били предимно зелено-бели. В рисунките си с щатски долари нашият художник използва техника, каквато се прилага при същинското печатане на пари с покриване на хартията (в случая платното) със специално фолио. Разликата е, че той използва различни цветове, които на пръв поглед са нетипични за доларови изображения, но които придават футуристичен и леко загадъчен облик на иначе познати обекти. В колекцията си с монети пък художникът има картини както със стандартни знаци по метала, така и с такива от малко известни колекторски емисии като канадските монети с Батман и Робин, емитирани през 2016 г. и продавани на цена от $20. Черкелов пристига в Америка през 2000 г. с пълна стипендия, отпусната му от Института по живопис в Санта Фе. След като завършва, се премества в Ню Йорк и работи за големия американски скулптор Том Сакс, известен с изложбите си, в които преплита модата или известни марки като „Макдоналдс" с темата за насилието и използва оръжия в аранжировките си. Картини на Черкелов са били излагани в Музея на Бронкс, в други зали в Ню Йорк, Гринуич, Кънектикът, Шарлът, Северна Каролина, столицата Вашингтон. Освен това в Европа сънародникът ни е имал изложби на  Венецианското биенале в Италия, в Национална галерия в България и Националния археологически музей. За тази година той е имал три самостоятелни изложби - в Ню Йорк и в България. Преди да стъпи на американска земя, нашенецът също се е занимавал с изкуство и е бил член на групата XXL, свързвана най-вече с несъществуващата днес едноименна галерия XXL на площад „Македония" в столицата. В началото на 90-те години тази група от млади творци се бореше срещу политиката и социалните тенденции в България. В момента художникът ни работи неуморно в студиото си на Таймс скуеър по изработката на 10 творби, които трябва да завърши през 2020 г. и в които могат да се открият връзки с комикси. Такива примери са Швейцарската банкнота „Джакомети", Леонардо да Винчи в Коста Рика и Лигата за справедливост върху канадски монети. Сред произведенията ще има и две скулптури - на Дарт Вейдър, които са от монета в Нова Зеландия. Идеята на този проект е да се покаже до колко поп културата е заменила религията и политическата догма. "Работя и с инженер, който ми дава практически съвети за това кое е възможно като реализация и колко би струвало", разкри българинът. Творбите най-вероятно ще бъдат завършени чак през 2020 г., защото проучвателната работа отнема голям период от време. Черкелов би искал хората да го възприемат художник, който вижда едновременно милалото, настоящето и бъдещето и който може да мултиплицира творчеството си по различни начини и успява да въздейства на зрителя по различен начин.