Акордеонът е бил много популярен в САЩ през 50-те и 60-те години на миналия век и е бил използван в блус, джаз и рок музиката, както и в етническите ритми, изпълнявани от различни имигранти. Много от американските семейства са имали този инструмент в къщи, повлияни от становището на Католическата църква, че това е уважаван инструмент и даже се чувствали задължени да си го купят, за да покажат, че имат по-висок икономически статут. Освен това свиренето на акордеон самостоятелно или в група било сравнително лесен начин за придобиване на обществена популярност. „След пианото и цигулката акордеонът е бил третият по популярност инструмент в САЩ по това време", разкрива Генадий Лазаров, който прави и продава акордеони в щата Ню Джърси. Той добавя, че американците дори считали акордеона като даващ възможност за достигане на върха в емоционалната изразителност. Затова, казва Генадий, типичният американски клиент за поправка на тези музикални инструменти е представител на бейби бумърите, който се е пенсионирал или ще го направи скоро и който е открил любимия си музикален инструмент в килера или под леглото и спомняйки си за щастливото детство, най-вероятно изпълнено и с участия по надсвирвания, решава, че трябва да може отново да изпълни мили на сърцето мелодии.

„Много от тези хора имат изключително добра техника и сравнително лесно се връщат към свиренето на акордеон и бързо се решават да си купят нов, по-добър", обяснява сънародникът ни. Според него голяма част от внуците на тези негови клиенти също преоткриват чара на позабравения клавишен инструмент. Затова може да се каже, че сега настъпва неговият ренесанс, за което помага и фактът, че тук живеят много руснаци, поляци или хървати, сред които акордеонът е също много популярен. „Това е много универсален инструмент, с него можеш да акомпанираш на други музиканти, да държиш ритъм, да изпълняваш соло", отбелязва майсторът. Генадий свири на акордеон от около 10-годишен. После в студентските години имал музикални изяви по различни ресторанти. Тогава за съжаление нямал пари за добър акордеон, понеже било трудно човек да си вземе професионален инструмент с акустична кутия. Генадий идва в Америка, щата Пенсилвания, през 1995 г., след като завършва физика в България, работи в лаборатория по физико-химия и дори успява да специализира биофизика в Бордо, Франция. Тук вижда, че има много хубави акордеони, включително и такива, които се продават в интернет. Веднага си помислил, че бързо ще може да си купи мечтания инструмент, но не успял, тъй като не му оставали много свободни пари. Отначало той бил  в „Темпъл юнивърсити" в Пенсилвания със студентска виза и учел за докторат по физика. Винаги когато гледал обяви за акордеони, снимките били подвеждащи и се оказвало, че били повредени. Така Генадий решил, че трябва да се научи да си поправя акордеона сам. „Първо научих нещо от един италианец във Филаделфия, който има магазин за акордеони", спомня си нашенецът. „После се запознах с един друг италианец - Алдо Менкачини, който е основател на фирмата „Бел акордиънс", много известна фирма за акордеони в Америка, и така лека-полека по неволя научих доста неща за поправката им и този занаят започна да ми харесва", допълва той. В един момент Генадий събрал всички нужни инструменти за поправка на акордеони и започнал да се занимава с това като хоби. Междувременно намерил и за себе си акордеон, който си струва да запази. През 2007 г. българинът бил съкратен от „Рудолф технолоджис", в която работел като инженер и която се занимава с меренето на тънките слоеве в компютърните чипове и интегралните схеми. Той въобще не паднал духом, че фирмата го съкратила след осем години стаж в нея. "Тогава си помислих на шега дали не мога да превърна хобито си в професия", разказва Генадий. В крайна сметка той последвал това си желание и започнал наистина да поправя акордеони. Намерил и партньори в Италия в лицето на фирмата „Сива и Фигли", с която участва в производството на нови инструменти. Средиземноморската държава всъщност и до ден днешен се счита за столица на акордеонното производство. Основател на тази компания е Иван Станойлович, сърбин, който след войната в Югославия бяга в Италия. „При акордирането или поправката на акордеони занаятът граничи с изкуството", заявява Генадий. Според него човек с прости технически умения не би могъл да се справи с това, тъй като за тази дейност трябват любов и душа, както и много търпение. Генадий има магазин и работилница за акордеони на долния етаж на къщата, в която живее в Лендинг, Ню Джърси (на български „приземяване", бел. ред.). „Всъщност аз тук съм в село Приземяване и българите тук, които са запознати с Живковото време и неговите речи, се усмихват на тази ми шега, защото той имаше една крилата фраза „Приземяване, приземяване, приземяване", казва с усмивка майсторът. Той обяснява, че работилницата му има приемна и шоурум с инструменти, усилватели, както и малък склад. Всяка седмица българинът е домакин на изява на различни музиканти. Точното име на бизнеса му е „Акордеон галъри" ("Accordion gallery").  Генадий може да се похвали, че познава из основи акордеоните на Иван Милев, на акордеониста на Брус Спрингстийн Чарли Джиордано и други, като казва, че няма как да не може да поправи даден инструмент, независимо колко е стар. Намира начин, като проучва механизма вътре, когато разглоби акордеона. Макар да се прибира в България само за удоволствие и да се презареди с енергия, Генадий има интересни случки с акордеони и в Родината. Веднъж бил там на гости на своя кумец, където присъствал и музикантът Димитър Ангелов, основател на оркестър „Родолюбие" в Aсеновград и кумир на нашия майстор. Генадий чул, че акордеонът на музиканта не издава правилните звуци и предложил да го погледне. Ангелов не повярвал, че поправката може да стане буквално на масата насред почерпка, но дал инструмента си. Генадий успял да го поправи и музикантът бил много доволен. Нашенецът е търсен за съвети от новаци в занаята и даже има хора, които искат да му плащат да ги учи на това. Но засега той не мисли да има ученици или да отваря истински магазин, защото има повече работа, отколкото може да поеме, а и не иска да променя стила си на живот. „Аз си работя от вкъщи, всеки клиент идва с предварително записване, така мога да отделя време на всеки", казва Генадий. На музикантите той винаги може да предложи най-подходящия инструмент, а на собствениците на стар такъв задължително обяснява какви са опциите за поправка. Съпругата на Генадий Краси преподава физика и математика в университет, недалеч от дома. С нея сънародникът ни се запознал пак чрез физиката и акордеона. Освен че учили заедно в едно и също висше учебно заведение в България, Краси била певица с един от първите оркестри, където свирил Генадий. "От време на време физиката ми липсва, нищо не се знае, може един ден да се върна към това и да преподавам", казва той и добавя, че точното мислене от тази наука му помага много в поправката на акордеони.