Открийте ни и в

Ирена Кръстева

Майката на Пеевски слага ръка и върху Канал 3

публикувано

на

Ирена Кръстева

Компанията на Ирена Кръстева „Нова българска медийна група холдинг“ купува Канал 3. Сделката става ясна от искане за придобиване на контрол над собственика на телевизията – „Елит медиа България“. То се вижда в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
През „Нова българска медийна група холдинг“ майката на депутата от ДПС Делян Пеевски – Ирена Кръстева, е собственик на вестниците „Телеграф“, „Монитор“, „Политика“ и великотърновския „Борба“ (които Пеевски нарича „моите медии“), участва и в управлението на няколко компании за разпространение на печатни медии. Сега медийната група ще се разшири и с телевизия.
В медийните среди от повече от година се твърдеше, че зад Канал 3 стои Делян Пеевски, въпреки че в Търговския регистър нямаше потвърждение това да е така. През този период телевизията и медиите на Кръстева следваха една и съща редакционна политика и често се прецитираха. По документи, които обаче не са актуални (от март 2014), собственик на телевизията е Мария Опренова. Тя купи канала преди две години чрез фирмата си „Медийна инвестиционна организация“ за 1 млн. лв. Опренова е била директор на отдел „Маркетинг комуникации“ в „Мобилтел“ до средата на 2012 г. и от 2010 до 2012 г. е оглавявала Българската асоциация на рекламодателите. Тя е съпруга на собственика на „Телелинк“ Любомир Минчев. Преди промяната през юни 2013 г. „Елит медиа България“ беше със съдружници Величко Найденов и Николай Вучев.
До редакционното приключване на броя не бе открит представител на „Нова българска медийна група холдинг“ за подробности около сделката, а изпълнителният директор и председател на борда на директорите на „Елит медиа България“ Огнян Димов не вдигаше мобилния си телефон. Преди няколко седмици на въпрос как ще коментира слуха, че депутатът от ДПС Делян Пеевски има интерес към канала и инвестира в него, Димов отговори: „Не е вярно. Твърдят го завистниците, които виждат, че се развиваме добре.“
На въпроса „Кой е собственик на Канал 3?“ преди известно време гост-водещата Илияна Беновска отговори: „Мария Опренова, с нея преговаряхме една година, за да започна „Беновска пита“. На твърдението, че депутатът от ДПС Делян Пеевски инвестира в телевизията, отговори: „В последното предаване поставих на обсъждане въпроса: Защо премиерът Борисов поиска Пеевски да излезе от политиката? Ни-„Кой“ не ме спря. Пеевски, ако има пари и го влече, да инвестира където иска“, каза журналистката Илияна Беновска.
Опренова обаче със сигурност не се занимава с оперативното ръководство на телевизията. От миналата година това прави Огнян Димов. Преди това той бе директор маркетинг и продажби и член на борда на директорите на TV7, откъдето напоследък се захранва екипът на Канал 3. Димов е бил близък и с рекламния бос Красимир Гергов.
От съобщението до КЗК не става ясно дали обект на сделка са всички акции, говори се за контрол, което би трябвало да значи мажоритарен дял. От документа се вижда и тезата на купувача, че покупката няма да окаже влияние, защото „характерът на извършваната от участниците в концентрацията дейност не позволява идентифицирането на пазари, върху които сделката ще окаже въздействие, поради липсата на хоризонтални и вертикални ефекти, както и липса на отношения на свързани пазари“.
Срокът за разрешение от регулатора е един месец, освен ако не започне задълбочено проучване. Досега КЗК не е показала, че би обследвала дълбоко връзки на медийния пазар. Фирми, свързвани с Пеевски, придобиха една по една почти всички компании за разпространение на вестници, но антимонополната комисия не го забеляза. Свързваното с депутата от ДПС „Булгартабак холдинг“ получаваше скоростно всички поискани разрешения. В медийния сектор извън най-тиражния всекидневник фамилията се свързва и с други хартиени издания и много сайтове. Пряка връзка в собствеността няма, затова регулаторът едва ли ще ги свърже. Схемата на финансиране обаче се видя след затварянето на КТБ, когато стана ясно, че банката е отпускала милионни заеми на собственици на „Преса“, „Стандарт“, „Блиц“, „24 часа“ и „Труд“.
Покупката сега не е заради силните финансови резултати на Канал 3, а по-скоро заради разширяване на медийно влияние чрез различни платформи. Телевизията не е голяма и е специализирана в публицистиката. Според отчета на „Елит медиа България“ (дружеството, собственик на Канал 3) за 2014 г. общо приходите са 2.2 млн. лв., или 150 хил. лв. повече от предходната година. Загубата от 44 хил. лв. през 2013 г. е намалена на 4 хил. лв. година по-късно. В дружеството към март 2015 г. са наети 80 души, докато в края на миналата година служителите са били 56.
Дружеството купувач „Нова българска медийна група холдинг“ е държател на различни участия в други компании от групата на Ирена Кръстева. Приходите за 2014 г. са 3.2 млн. лв. при 4.2 млн. година по-рано. Печалбата се свива рязко: от 3.3 млн. лв. през 2013 г. на 536 хил. лв. за миналата година. Участията в предприятия от групата са оценени на 29 млн. лв. Затова пък задълженията към свързаните дружества са 34.5 млн. лв.

 

 

1 Коментар

  1. agen sbobet terpercaya 2018 kaskus

    април 1, 2020 at 10:57 pm

    Wonderful beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how can i subscribe for a blog website? The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear concept

Коментирайте

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама

Най-четено