Открийте ни и в

България

Телевизия BiT фалира окончателно

bgvoice

публикувано

на

Създадената в Чикаго телевизия BiT окончателно фалира. Със свое решение от 15 май Софийският градски съд я обявява в несъстоятелност, съобщи clubZ.

Би Ай Телевизия ЕООД, собственост на Мирослав Янев и „Интерактив ТВ Системс“, има изискуеми и непогасени задължения за повече от два месеца към най-малко една трета от служителите си, се посочва в решеноието. Към 1 март, въпреки извършените частични плащания (на 92 000 лева), има просрочени задължения към служители в размер на 364 585 лева и 20 стотинки. Те са натрупани за периода 1 юли 2018 г. – 28 февруари 2019 г., сочи справка от Национална агенция по приходите.

Непогасените задължения към доставчици за цялата минала година пък са за над 400 000 лева.

В началото на февруари миналата година стана ясно, че братята Павел и Румен Вълневи са продали телевизия Би Ай Ти. За нов собственик бе обявен телевизионният продуцент Мирослав Янев. Още в първия си ден той спря всички предавания без новините и спорта, а няколко месеца по-късно и те престанаха да се излъчват.

Телевизията беше създадена през 2013 г. от Ясен Дараков и екипа на вестник BG VOICE. Първата емисия новини е излъчена на 18 юли същата година. Две години по-късно Дараков създава студиото в София, а малко след това се оттегля от проекта заедно с ключови лица от чикагското студио.

От 14 септември 2015 г. BiT започна излъчване и в кабелните мрежи в България от двете студиа – в София и Чикаго.  Водещ на централните новини бе уволнената от CNN говорителка Ралица Василева, а основен консултант на проекта бе говорителката на Сашо Дончев и „Овергаз“ и бивша пиарка на президента Петър Стоянов Нери Терзиева. Телевизията бе определяна като опозиционна. Рейтингът  на Василева обаче беше катастрофален. Последваха промени в ръководството.

Когато Сашо Диков измества Нери Терзива от ръкодовството и става програмен директор въвежда нова програмна схема, екипът на BiT в Чикаго е съкратен до 7 души, а много преди това всички решения за съдържанието и политиката на телевизията се вземат в София. Така от централа на BiT студиото в Чикаго се превърна в малко кореспондентско бюро с 2 екипа, а от 5 март 2018 г. вече не работи.

С продажбата обаче последваха драматични събития, в т.ч. за екипа. Новият собственик буквално „влезе с бутонките“ само ден след обявяването на продажбата. Бяха спряни всички предавания, въртяха се само повторения на стари. В последствие Янев обяви, че предстои „рестарт“ – ще се работи по нова програмна схема и прочие. Месец по-късно Главната инспекция по труда (ГИТ) влезе в телевизията. ГИТ се бе самосезирала по публикации за забавените заплати на журналистите. Те дори излязоха на протест.

Получавай BG VOICE по имейл
BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Натисни, за да коментираш

Трябва да влезете в профила си, за да коментирате Login

Коментирайте

България

Собственикът на Нова тв свали футболен коментатор от ефира заради Лудогорец

bgvoice

публикувано

на

от

Виж цялата статия

Един от гласовете на българския футбол още от времето, когато родният шампионат беше излъчван по „ТВ 7“ – Илиян Енев, е бил свален от ефир по настояване на клубното ръководство на Лудогорец, съобщава Actualno.com. През изминалия уикенд той е трябвало да коментира срещата ЦСКА – Лудогорец на стадион „Българска армия“, но е бил информиран, че това няма да се случи.

Поводът за това решение на Лудогорец, чийто собственик Кирил Домусчиев е собственик и на „Нова Броудкастинг груп“, е коментарът на популярния глас в телевизията по време на двубоя на „орлите“ срещу Локомотив Плодвив, и по-точно моментът, в който главният рефер в срещата подмина ситуация, при която можеше да отсъди дузпа в полза на „смърфовете“. В 68′ Йосип Томашевич нахлу в наказателното поле на Лудогорец и беше препънат от защитника на домакините Сисиньо в пеналтерията, без играчът на Лудогорец да е докоснал топката.

„В наказателното поле се развиват действията. Да видим дали Сисиньо изби топката? Не можа да играе с топката Сисиньо срещу Томашевич. Ето как Томашевич поведе тук топката и Сисиньо го спъна. При това в наказателното поле – това трябваше да е дузпа“, е дословният коментар на Илиян Енев за ситуацията в мача, която се разви при резултат 2:1 за Лудогорец. В Разград явно не са останали доволни от анализа на ситуацията.

Стигна се до там, че няколко медии публикуваха статии, че дузпа не съществува, въпреки че е очевиден както контактът между футболистите, така и липсата на игра с топка от страна на Сисиньо. В същото време, дори коментаторът да е сбъркал в анализа за дадената ситуация, нито е първият, нито е последният, който ще бърка в ефир на живо.  През уикенда Енев не беше част от екипа, отговарящ за отразяването на мачовете от българския футбол. Това доведе до ситуация, при която коментатори трябваше да тичат до пистите на стадиона, за да интервюират футболисти и треньори след края на мачовете.

След отправената „молба“ от Лудогорец се е стигнало до напрежение в спортната редакция на Нова Броудкастинг груп. След кратък размисъл, Илиян Енев е взел решение да напусне заради отношението, демонстрирано към него, и в началото на седмицата се е сбогувал с колегите си.

 

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

България

Психично болен българин намушка охранител, докато разбива оръжеен магазин

bgvoice

публикувано

на

от

Виж цялата статия
Снимка: btvnovinite.bg

Охранител и минувач бяха намушкани с нож от психично болен мъж, нахлул в оръжеен магазин. Случаят е от Горна Оряховица, предаде Нова тв. Около полунощ в събота той се опитал да разбие оръжеен магазин в града, „за да се въоръжи“.

При появата на охранителите мъжът проявил агресия. Той е бил подготвен с „кози крак” и щанга, за да отвори магазина. На полицаите по-късно обяснил, че е искал да си набави огнестрелни оръжия „за да хване гората“.

Пристигналият на място частен сот се е опитал да го обезвреди. Мъжът обаче извадил нож и намушкал единия от охранителите в предмишницата. Минаващ случайно гражданин се опитва да го задържи. Нападателят намушкал и него в ръката и в гърдите. Едва пристигналите веднага полицаи успели да го обезвредят.

Състоянието на пострадалите е стабилно. Те са с шевове и са освободени за домашно лечение. Мъжът е на 64 години, самотноживеещ. Оказва се, че той е психично болен. Поради тази причина още в неделя е вкаран за лечение. Той няма да понесе наказателна отговорност за нападенията.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък

България

Сценараистите на Слави за решението на съда: Това е политическа поръчка

bgvoice

публикувано

на

от

Виж цялата статия
Снимка: БЛИЦ

Ще обжалваме решението, защото това решение на Софийски градски съд, на този състав е малоумно. То е в нарушение на закона. Ако съдийката беше прочела закона за държания печат, там се описва какво е национален флаг. В знака на партията Няма такава държава е различно. Това заявиха в ефира на Нова тв сценаристите на Слави Трифонов – Тошко Йорданов Филип Станев, относно отказът на съда да регистрира партията на шоумена заради използването на националните символи в герба на все още нерегистрираната му партия.

„Това е политическа поръчка. Няма законово основание да бъде отказана регистрацията на партията. ВКС, ако спазва закона, би трябвало да спечелим обжалването. Когато беше делото, прокуратурата заяви, че няма пропуски в закона, а съдийката си измисли“, каза Тошко Йорданов.  На свой ред Филип Станев каза, че цветовете на трибагреника присъстват поне на 9 партии български, някои от тях са управляващи.  „При тях (НФСБ) цветовете на националния флаг са интегрирани в картата на България. Но и те не са нарушили закона. Защото има специални изисквания и те не са ги нарушили“, подчерта Йорданов.

Слави Трифонов за отказаната му регистрация: Ще направя нова партия

Ако и във ВКС вземат глупаво решение, ние ще регистрираме друга партия, категорично заяви той.  „Този казус изглежда като ситуация, ако отворената длан беше лява а не дясна, щеше да е проблем. Тук се търси под вола теле“, добави Станев.  Сценаристите отвърнаха и на коментарите, че учредяването на партията им е станало при строга секретност, без да бъдат допускани журналисти и с изземване на телефони на участващите, което не е присъщо на една народна партия.

„Не сме твърдели, че сме народна партия“, каза Станев. „Учредяването на партията е дело на учредителите, тяхна си е работата как да я учредят. Всичко останало е публично. Това ли е проблемът“, каза на свой ред Йорданов. На въпроса, кой дава парите за все още нерегистрираната партия, двамата сценаристи избухнаха. „Какви пари бе момиче? Какви пари в неучредена партия? Задавайте малко по-умни въпроси!“, разгневи се Йорданов. Господин Трифонов е доста заможен човек, добави Станев.

„Когато станем партия ще се финансираме по законния начин. В момента обаче няма партия. Слави няма да плаща за партията“, каза още Йорданов.

Съдът не регистрира партията на Слави Трифонов

В студиото по-късно казусът с партията на Слави коментира и професор Огнян Герджиков  „Продължавам да смятам, че най-малкото е спорно това,  което е заявено за регистрация като партия. Това което ми направи недобро впечатление е коментарът на Слави Трифонов, че решението на съда е безумно. Така не се говори. Съдът не може да бъде безумен. Нека да не се използват такива думи. Това уронва устоите на държавата“, заяви Герджиков.

„В крайна сметка съдът е този, който решава. В закона за политическите партии е казано да не се използват тези символи. Няма такава държава намеква за отричане на държавността. Това не е морално“, добави той.  Според професора, в крайна сметка Слави Трифонов просто ще трябва да преименува партията си, за да може да я регистрира.

BG VOICE - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК
Продължете по-нататък
Реклама
Реклама
Реклама

Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама
Реклама

Най-четено

Всички права запазени © BG VOICE е най-влиятелният български вестник в Чикаго, САЩ и Канада BG VOICE is the Bulgarian newspaper leader in Chicago, USA and Canada