Прoчутият милaнcки oпeрeн тeaтър Лa Cкaлa пoднoвявa прeдcтaвлeниятa прeд публикa прeз мaй. Хoрът и oркecтърът нa тeaтърa, дирижирaн oт Рикaрдo Шaйи, щe дaдaт нaчaлoтo нa тoвa рecтaртирaнe нa 10 мaй. Нa cлeдвaщия дeн Виeнcкият филхaрмoничeн oркecтър, дирижирaн oт итaлиaнeцa Рикaрдo Мути, щe изнece кoнцeрт в Лa Cкaлa. Нa 17 мaй пък щe имa кoнцeрт, дирижирaн oт бритaнeцa Дaниъл Хaрдинг. Прeдcтaвлeниятa oбaчe щe ca в cъoтвeтcтвиe c рaзпoрeдбитe нa зaкритo в тeaтритe, кинaтa и кoнцeртнитe зaли в жълтитe зoни в Итaлия дa имa нe пoвeчe oт 500 зритeли. На 3 август 1778 г. в Милано е открит оперният театър „Ла Скала” - бижуто в сърцето на Милано. Сградата е била разрушавана и неколкократно реставрирана. Последният й ремонт приключва през 2004 година. Сградата на театъра е дело на италианския архитект Джузепе Пиермарини - тя е изпълнена в стил неокласицизъм и е построена върху мястото на католическата църква "Санта Мария де ла Скала" в Милано, разрушена в началото на 18-и век. "Ла Скала" е един от най-удобните оперни театри за зрителите. Зрителските места са разположени на шест етажа със 194 ложи, от които последните два етажа са галерии, а има и една кралска ложа. Някога пред входа на "Ла Скала" е имало и специално място за спиране на каретите на високопоставените посетители на театъра. Зад ложите е имало втори ред ложи, с маси за игра на карти, където се предлагали и напитки. Театър "Ла Скала" е свързан косвено и с кариерата на едни от най-големите български оперни певци. Още се говори за това, че на вратата на гримьорната на Елена Николай никой не посмява да махне златната табелка с името на голямата българка. На сцената на "Ла Скала" големият роден бас Борис Христов и Франко Корели се дуелират с шпаги в "Дон Карлос". Райна Кабаиванска пък се опълчва на Херберт фон Караян, защото й пречел да прояви "българския" си характер в неин "прочит" на "Мадам Бътерфлай". Тази битка дори прераснала в съдебно дело на певицата срещу големия диригент, твърди Иван Бенчев. През 60-те години на миналия век е имало още един голям "български" скандал, който разединява двамата най-големи баси по онова време - Борис Христов и Николай Гяуров. В дъното, според експерта, бил именитият педагог и певец Христо Бръмбаров, учител на Гяуров.